Farsdag

Idag har vi firat farsdag heeeeela dagen! Barnen gav N varsitt paket imorse (innehållet visste han ju redan sen igår, men färg och form + ett par vantar visste han ju iaf inte...), sen bryggde J kaffe och serverade N fika på säng!!!
Sen har vi hunnit fira både min och N´s pappa oxå, många pappor blir det...

Till pappa hade jag knåpat ihop en flasktag i matchande färger till vinflaskan.


Här är det ett riktigt surväder! Dimmigt och halvregnigt och SVART, det är absolut becksvart ute - tur det snart är advent så man får tända adventsstakar och sätta ljusslingor i träden! Ikväll blev det en seg promenad runt byn... Men med tanke på hur snabbt tiden går så är ju snart våren här!

På tisdag ska vi äta middag och se på Klungan (som förövrigt är så populära hos våra barn att jag funderar på om jag måste förklara på dagis varför barnen hela tiden pratar om "mammas nya kille"...), lyxigt va? Syrran ska vara barnvakt, och både I & S tycker att det ska bli sååå mysigt att hon ska komma och vara med dem på kvällen. Hon kommer antagligen ha en hel bunt med böcker som ligger här och väntar på att bli lästa när hon kommer! *fnissar*


Såg att Scrapperiets ska ha en cybercrop, ScrapperiMani 15-16 nov! Det passar ju utmärkt då vi kommer att vara fyra pysslare hemma hos syrran den 15:e, hoppas att det blir många (jul-)kortutmaningar!!! Jag skapar gärna under lite press och tycker alltid att det är roligt med olika former av utmaningar (gärna skisser). Nu har vi lite press på oss, för jag och syrran ska ev. få sälja lite julkort på en julbasar på "medpysslarnas" jobb. Dessutom har vi nån annan liten plan på att kunna sälja några av våra alster, men vi får se hur det blir....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0