Helgens pyssel... ...och förra helgens!

Det har blivit vinter här! På fredag morgon låg ett litet tunt lager med snö på marken, och otroligt nog ligger det faktiskt fortfarande kvar! För min del kan det gärna fortsätta att vara minusgrader nu, tycker inte om när det slaskar och håller på... Det blir så mycket att dammsuga då!

Igår var jag på pysselträff i H-fors, det var såklart jätteroligt! Tyckte inte att jag fick så mycket gjort, men när jag kom hem och tittade igenom vad jag gjort såg jag att jag lyckats knåpa ihop hela 7 kort och 2 LO´s! Inte så illa pinkat ändå, va? Ett kort blev så fult att det inte kommer att visas upp här! Och LO´sen har jag inte fotat än, har pluggat idag när det var ljust och nu är det för mörkt, så de låter vänta på sig innan de dyker upp här. Den ena lo´n hamnade på andra plats i en av utmaningarna - kul!

Som sagt så har jag passat på att plugga några timmar idag, N tog med barnen till Vindeln där J skulle spela innebandymatch tillsammans med 98-orna - de vann med 12 - 3! Gissa vem som var överlycklig när han kom hem och fick berätta det!

En av utmaningarna igår var att följa en "bingorad" mina saker att följa var "tomte/tomtar, spets, 3-d, julpapper"


En snabbutmaning där uppmaningen var att på en timme pyssla ihop något och bara använda sig av någon eller några av färgerna "svart, vitt, silver, guld, brunt och/eller beige", annars fick man pyssla fritt.
Jag valde att göra ett farsdagskort, tåget är glittrigt och de tre pluttarna upptill och nertill är silverfärgade (syns dåligt på bilden...).


Passade på att fixa lite julkort, det här har en vit bas som alltså syns runt det randiga papperet, cirkel är alltså inte avkapad irl. (dumma skanner!)


Har ju dille på double slider-kort...


Mer julkort (här har skannern haft problem med skärpan då knappen står ut lite för mycket...)




Ett julkort jag gjorde förra helgen.


Från Brunkullans Virtuella Scrapmässa

Ett "jobbigt kort" kanske till någon som behöver piggas upp...


En fotoutmaning "kallt - varmt", fotade med tanke på att den frostiga marken i bakgrunden skulle synas, men så blev det inte...


Skissutmaning


Och ett julkort i annorlunda färger "rosa, turkost och brunt"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ååå, vad kul att det gick bra för J på matchen. Här gick det oxå bra på M´s match, 10-5 och dotterna höll nollan hela första peroioden sedan bytte hon med L.

Jisses människa, hur länge stannade du på träffen? Jag var mer än slut när jag kom hem, så det blev minsann ingen bio. Orkade inte...men middag =)



Syns

2008-11-02 @ 20:46:03
Postat av: Blomstra

Jag åkte väl hem 21,30, men sista dryga halvtimmen gick bara åt till titta på bidrag, röstning och städning. Tror inte att det var så många som stannade mycket längre, alla verkade helt knäckta (inkl. mej själv).

2008-11-03 @ 15:23:30
URL: http://blomstras.blogg.se/
Postat av: NetteR

Supertjusiga kort och så snyggt du färglägger!

2008-11-12 @ 23:11:26
URL: http://netter.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0