Svammel...

Måndag igen, och en riktigt vit sådan dessutom! Även om jag inte är så förtjust i blåsten så tycker jag att det är kanon att det blir lite mer snö - kanske vi får en vit jul i år!!! Hoppas!
Jäklar vad det stormade igår kväll och i natt! Jag och Annica trotsade stormen och traskade på runt byn det gick riktigt bra, hela långa raksträckan hade vi vinden i ryggen så det gick verkligen undan där, tur att vi inte hade motvind där då hade vi nog inte kommit hem än... Det var bättre att ha vinden i ansiktet när det är en massa hus som skyddar lite.

Helgen har varit ganska slö, inte många knop gjorda men nu i veckan får man väl börja med adventsstädning och byta lite gardiner, orkar inte fixa allt till helgen utan sprider nog hellre ut det lite under veckan. Jag trodde förresten att jag var lite smart för ett par veckor sen och köpte en amaryllis, trodde att den inte skulle slå ut förrän fram mot advent... Vilken miss, den har blommat över en vecka nu! Fattar inte vad jag gjorde för fel? Jag hade knappt vattnat den något, men däremot står den i köket och det kanske är för varmt där..? Förra helgen såg jag nästan hur ena blomman slog ut när ugnen var på! Ett tips kan alltså vara; ställ INTE amaryllisen i köket om du inte vill att den ska slå ut!

Nä, nu ska jag rusa till skolan! Idag ska vi låna böcker om hur man blir en bra ledare, hoppas att det finns någon på svenska!!! Det ska vara en bok i stil med "10 råd för att bli en bra ledare" sen ska vi analysera boken och se vilka teorier de använder sig av i boken - trist! Men får man läsa den på svenska går det väl bra iaf.
Jag har för övrigt klarat engelska ganska bra tycker jag, så länge jag bara behöver lyssna, läsa och prata - skriva är värre! Jag drar mej gärna för att prata engelska (tycker det är pinsamt när andra svenska sitter och lyssnar på mitt stakande, är det bara utlänningar i närheten går det bättre), men eftersom portugisen i min grupp tror att jag är nån slags samordnare för vår nya grupp har jag inte lyckat smita undan... Han verkar inte märka att jag är obekväm med språket - eller så gillar han bara att plåga mej! *fnissar*

Hare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0