Inget slut...

Idag har J´s innebandylag matchsammandrag här på idrottshallen, typiskt nog kan jag inte ens åka och se på J´s match - I den stackarn har nämligen fortfarande magsjuka! Hur länge kan det hålla i sig egentligen??? Det har varit lungt hela natten (tack och lov!) och när hon klev upp i morse såg hon ganska pigg ut och sa tom "mamma, idag känns det inte som om jag kommer att kräkas", men hon var förstås inte så matglad vid frukosten. Hon petade i sig en liten tugga av ett Saltinkex, lite yoghurt och drack ganska mycket mjölk - trots att jag vet att man inte ska äta mjölkprodukter efter magsjuka! Men när det är det enda hon vill äta/dricka förutom vanligt vatten lät jag henne göra det iaf. Det straffade sig ganska snart och kom såklart ut samma väg som det kom in... Jag fattar inte hur vi ska få henne frisk när hon vägrar att försöka tvinga i sig nåt!

S ska iaf få åka iväg på innebandyn nån timme mitt på dagen så han får komma ut från det här "sjukhuset" och träffa lite folk. J hade turen att få spela med killarna som är ett år äldre (de är så få i det laget att de brukar bjuda in våra killar ibland). Det blir säkert roligt.

Själv hade jag tänkt mej att I skulle vara såpass pigg idag att jag skulle kunna vara med i ett par utmaningar på Brunkullan, men det ser väl lite mörkt ut för min del just för tillfället. Har ingen lust att lämna I uppe alldeles själv när hon är sjuk och att dra upp alla pyssel grejer ids jag inte - dessutom skulle de nog inte få vara ifred för S, han brukar vara alldeles för bra på att vilja hjälpa till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0