Omväxling förnöjer

Numer är jag en glad brunett. Det är ett himla bytande av hårfärg, på våren ska man blonderas och på hösten mörkas jag ner... Jag är en sån där tacksam kund som nästan alltid låter frissan bestämma hur jag ska klippas och färgas. Idag hade jag egentligen tänkt behålla lite ljushet, men jag hade dumt nog sprayat men en avskyvärd blondspray på utväxten... Det vart uppståndelse bland frisörskorna vill jag lova! Min frissa frågade om hon fick visa de andra hur det såg ut när man sprayat med sån spray (för hon sa att det var ganska vanligt att folk ljög och sa att de inte gjort något med håret trots att frisörerna såg att något var gjort), jag tyckte att det var okej att de andra skulle få se... Jag menar, det var ju inte precis så att det syntes överdrivet mycket, först fattade inte ens de andra vad de skulle se, men när de hörde att jag använt blondspray drog de efter andan och tittademej (annars hade de ju bara tittat på håret)! De tyckte nog att jag var en riktigt dum blondin! *fniss* Tur jag vart brunett igen så jag slapp ha en sån fånig stämpel i pannan...
Nåja, saken var iaf den att när man använt den där sprayen kunde de tydligen knappt göra nåt med håret, det kunde börja koka nämligen!!! Så frissan blandade ihop en massa bruna och röda nyanser i den mest skonsamma röra hon kunde hitta. Jag tror egentligen inte att det var så särskilt farligt med den där sprayen, jag hade bara använt den två gånger och bara just vid "benan"... Nåja, jag överlever som helbrunett, men jag hade tyckt att det hade varit roligt att kanske kunna få mer än bara en hårfärg, gillar slingor eller partier av olika färger. 

På tal om hårfärg, visst är det lite lustigt att man aldrig är nöjd med sin hårfärg... J är så sur över att han håller på att bli mörkhårig. Han var blond när han var liten, men har blivit mörkare och mörkare för varje år, skulle gissa på att han kommer att blondera sig när han blir stor. *fniss* I däremot är ju jätteblond men vill gäääärna vara mörkhårig, hon har två kompisar som är brunetter och hon tycker att det är så fint.

I helgen ska vi till S-holm och se på NHL-matchen mellan Ottawa och Pittsburgh (har fått order om att heja på Ottawa så jag gör väl det då, själv hade jag hunnit börja fundera över vilka jag skulle heja på, hade tänkt att de med snyggaste färgerna skulle bli mina favoriter...*garvar*). I och S får stanna hemma med mamma och pappa, så vi får lite egentid med J, det blir mysigt! J längtar nästan ihjäl sig efter att få åka iväg och jag förstår honom så väl, det blir riktigt kul. Dessutom hade jag sån himla tur att det på lördag är en scrap-mässa, med 6 butiker!!! Hur kul lät väl inte det???  Äsch, såg just att min favoritbutik inte kunde komma!!! *ledsen*


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tur du är en smart brunett nu. ;)



Ha så trevligt i Stlm, både på matchen och även på lördagen med massa rolig shopping! :D

2008-10-03 @ 11:00:35
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: JennyN

Välkommen till brunettgänget! :D Tycker du borde lägga upp en bild också! :)

Intressant det där med blondsprayen, dte hade jag aldrig hört talas om och läskigt att det kunde börja koka!!

Hoppas ni får en jättetrevlig helg i sthlm!



Kram Jenny

2008-10-03 @ 12:38:31
Postat av: Maria P

Skicka en bild så vi får se din nya look!

2008-10-04 @ 17:52:12
Postat av: Åsa

Ja, visst är det konstigt med hårfärger? M vill helst av allt vara blond, långt med lockar. Hon som har så fin färg, tycker jag med råttfärg. Hoppas Storstadsbesöket blev bra. Vill höra om du fick tag på roliga papper. susar vidare till soffan för en tupplur

2008-10-06 @ 11:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0