Nostalgi...

Äntligen börjar I piggna till (ropar dock inte hej riktigt än), men hon får knappt i sig nåt. Hon är så sugen på än det ena än det andra, men när hon har det framför sig går det inte.

Såg Staffan Westerberg på tv:n ikväll på ett barnprogram och berättade för barnen att när jag var liten var han med i ett barnprogram som hette "Vilse i pannkakan". Vart såklart tvungen att leta fram ett litet klipp så att de skulle få se vad jag såg på när jag var liten. Hittade massor av gamla godingar på YouTube! Är det nån fler än jag som får en nostalgitripp?

Marie Bergman, henne hade vi nåt kassettband av och denna låten gillade jag...



...och denna lika så.


Klassikern - Vilse i pannkakan, vet att många hatade den eller var rädda för den, men jag älskade den! Jag hade tom ett kassettband med den!


Drutten och Gena


Ville, Valle och Viktor


Kroppen (den såg J på skolan förra veckan!!!!!!!!!)


Dagens boktips


Farbror Frippe - saknade dock min personliga favorit "Pelle plutt, plutt, plutt tog ett skutt, skutt, skutt över ån, ån, ån tappa tån, tån, tån in i kammarn efter hammarn spika fast den lilla tån!"

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nostagisk är bara förnamnet. ;) Det är så kul att fastna framför youtube.



Men jag saknar lite saker, tex "Professor Balthazar", "Sant o sånt" (med Staffan Ling/Bengt Andersson), "Fem myror är fler än fyra elefanter" (absolut bästa barn-tv:n tycker jag!) och även "John Blund" i programmet "Halvsju". Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring... etc.



Vilse i pannkakan - rysningar men ändå lite kul att se det nu. ;)

2008-10-26 @ 17:51:40
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Glömde ju säga att vad skönt att det verkar som om magsjukan är över nu. Håller tummen för det. ;)

2008-10-26 @ 17:53:10
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0