Barbietårta

Helgens alla kalas är nu avklarade! I´s kalas igår vart väldigt lyckat, och oväntat lungt!

Vi hade bjudit ett barn till kalaset som I egentligen inte brukar leka så mycket med, men som hon ändå gärna ville bjuda, det barnet är hur som helst mjölkallergiker. Eftersom vi inte känner vare sig barnet eller föräldrarna vet vi inte mer än att vi hört I berätta att h*n inte får dricka mjölk. Hela veckan har vi väntat på att föräldrarna skulle höra av sig och kanske informera oss om vilken typ av allergi h*n har, men vi har inte hört ett ord!  Omåttligt irriterande, eftersom det är svårt att veta vad man ska försöka undvika. Ett tag tänkte jag bara strunta i att anpassa fika och godis efter det barnet, men så tyckte jag att det skulle vara så himla synd om barnet om h*n bara skulle få sitta och titta på när alla andra glufsar i sig en masssa godsaker. Så jag köpte mjölkfritt margarin så vi kunde baka chokladbollar och tårta av det, dessutom köpte jag mjölkfria kex (dock vanliga bullar och Ballerinakex) och allt godis (utom varsin guldpeng till de andra barnen) var mjölkfritt. Tårtan hade jag gärna velat ha vispad grädde i eftersom man får lite extra höjd av det, men jag struntade i det eftersom jag hört att den mjölkfria grädden kunde ha en konstig smak om inte skulle gå hem hos barnen. Ja, som höres hade jag faktiskt verkligen försökt anstränga mej för att fixa så bra som möjligt för att alla skulle känna sig lika mycket värda.... Tror ni barnet dök upp??? Icke sa Nicke!!! Vi har inte hört ett ljud ifrån dem!!!!!
Så himla konstigt, N och I lämnade kalasinbjudan i brevlådan så de borde ju ha sett den. Dessutom har ju barnen pratat om kalaset på dagis, alla visste tom vad h*n skulle klä ut sig till (I hade sagt på dagis att de som ville skulle få klä ut sig, trots att vi inte skrivit det på inbjudan)... Det borde ju finnas nån himla bra anledning till varför de inte hört av sig, men för tillfället känner man sig ju ganska så irriterad!

Nåja, kalaset blev som sagt väldigt lyckat iaf, och I var jättenöjd! Tårtan blev en höjdare, även om jag som skrev gärna hade byggt på lite mer höjd med hjälp av vispgrädde. Får jag lov att presentera Barbietårtan.......






Igår kväll var jag och pysslade... ...det blev inga kort gjorda som jag hade tänkt utan jag stämplade, stansade och embossade mest hela kvällen (kände mej ganska hålögd, även om kalaset inte tog slut på riktigt alla krafter). Typiskt nog lyckades jag tappa bort bladet till min skärmaskin!!! Jag trodde att jag glömt det hemma, men nu har jag vänt ut och in på hela huset och bladet är och förblir spårlöst försvunnet! Annars hade vi såååå trevligt! Det var kul att se att det inte bara är jag som blir svart om (hela) händerna när jag stämplar...  Men nästa gång (hoppas att det blir en nästa gång ganska snart!) ska jag se till att det blir åtminstone ett par kort gjorda! Jag förberedde ett igår som jag faktiskt gjorde klart idag, även om det inte fick följa med på det kalas I var på idag! Hon hade nämligen gjort ett eget fint kort som hon ville ge! *snopet*

Kommentarer
Postat av: JennyN

Dåligt av dem att inte höra av sig! Förstår att du känner dig irriterad när du ansträngt dig så mycket för att baka och hitta saker utan mjölk i!

Tårtan blev superfin iaf! :)

2008-10-19 @ 23:05:50
Postat av: Sara

Låter som ett händelsrik helg:)

Kul med pyssel...nu måste vi ju träffas och pyssla igen det var ju så länge sedan.

2008-10-20 @ 08:39:10
Postat av: Gunilla

Inte kan jag låta bli datorn inte. ;)



Men vilken otroligt dålig stil!! Tycker du ska fråga om dom fick inbjudan. I synnerhet eftersom hon inte tål mjölk så borde dom ju verkligen höra av sig om hon inte skulle komma. Sååå dålig stil!



Tårtan blev superläcker! Vad tyckte I om den?

2008-10-20 @ 10:13:41
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0