Blivande jurist...?

Pust och stön, vad jag haft det bra i sommar... Idag kastades jag handlös tillbaka till verkligheten i skolan! Vi har arbetsrätt de närmaste veckorna och nu ska vi tydligen trycka in den allmänna rättskunskapen (som jurister läser in på typ ett år *överdriver kanske något*) under den här veckan... Jag kan lova att det går fort fram! Det är intressant, men det gäller att vara koncentrerad hela tiden!!! Det verkar iaf vara en jättebra lärare, den andra läraren träffar vi på torsdag men jag hoppas att hon oxå ska vara bra.
Jag var nog lite optimistisk då jag planerade den här veckan, vi har självstudier ( = "ledighet") onsdag och fredag, och jag inbillade mej väl att det skulle vara lite lugnt tempo så här i början av terminen så jag har lovat att jag ska följa med J´s klass till Holmön imorgon och på fredag ska jag jobba... Det vill till att läsa mycket ikväll, imorgon kväll och i helgen - vi har nämligen blivit tipsade av läraren att läsa alla böckerna från pärm till pärm - helst två gånger!!!!  Det gäller alltså att inte somna efter två sidor!

Nä, nu ska jag passa på att läsa lite medan J & N är på fotbollsträning och I & S tittar på "Blikten Plin" (tv:n är okej som barnvakt i vissa lägen va?)... 

Meddelande till mina klasskompisar som läser detta; 48.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Inte så illa gissat. Men 48 är närmare 50 än 47. J

2008-09-02 @ 21:22:36
Postat av: Blomstra

fnissar

2008-09-02 @ 22:01:46
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0