Helgens pysselfrossa - nu i bilder

Japp, hann som sagt med ett antal bidrag till Magdas Scrapfeber - bered er på att scrolla läääänge... *fniss*

Först ut, vårat källargolv! Man skulle inspireras av någon inredningsdetalj i det egna hemmet - och jag valde golvet.


Kortet blev så här... Ganska användarvänligt då man kan välja att skriva "... att du får en bra födelsedag",  "...att vi ses snart" eller nåt sånt inuti.



Man skulle inspireras av denna annons (från Coop )


...Det blev ett förmodat födelsedagskort till I, hon fyller ju snart år.


Ett "gammeldags julkort" - tjaaa, inte vet jag, men jag tänker mej att julbocken är en sån där gammal tradition, som ingen tror på längre...



"Lantligt, romantiskt och shabby" - själv la jag nog mest tyngd på lantligt...


Glitter och Glamour - det syns inte så bra, men det är MYCKET glitter på kortet.




Jaha, det var korten då övergår vi till LO´sen...

En scraplift till att börja med, originalet är gjort av Therese Hansson


Mitt, mycket fritt tolkade, bidrag blev så här...


"Citychict, läckert och trendigt" - I i hennes läckra solbriller och en gammal "tunika" som jag/syrran hade när vi var små (förövrigt har den varit stordockans i åratal...).


"Motivstämpel på layouten" - klockrent till mina nya flugsvampsfoton!


"Stillhet" - vad passar väl bättre än ett av N´s Borgafjällfoton?


En färgutmaning i rosa, brunt och vanilj - mina favoritfärger, så inte mej emot. *ler*


Ilska - tackar för den utmaningen, jag har haft en hel del av den känslan den här veckan, så det var skönt att få ventilera lite. *fniss* För den observante, så är fotot gammalt, jag och J lekte med kameran och gjorde en massa skojiga grimaser, för typ 5 år sen...


"Förmedla en känsla av rörelse"


Slutligen (äntligen!), skulle man scrappa om något som gjort en riktigt glad, det viktiga här var att det skulle finnas med någon form av journaling/anteckning. Förutsägbart va, att jag valde barnen...? Valde iaf en bild med bara S, tycker han har ett så ärligt leende på fotot, annars är det lätt att de se lite tillgjorda ut på foton.


Det var allt för ikväll, det var faktiskt bara en utmaning som jag inte gjorde - jag orkade bara inte! Det var en kanonrolig cybercrop - nu måste jag bara köpa mej ett nytt album! Har alldeles för många layouter som ligger och samlar damm efter den här helgen!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Himlars vad du har varit produktiv i helgen! Så mycket snyggt. Du började starkt med det ursnygga "hoppas"-kortet och fortsatte sen hela tiden. :)

2008-09-15 @ 12:11:27
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Linda

Ojojoj vad du har hunnit med mycket! Jättefina saker, smart att inspireras av golvet. :)

2008-09-15 @ 13:01:57
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: zizzi

wow vilket skapande!!!

Lycka till!

2008-09-15 @ 15:40:03
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: MarieG

WOW så mycket du hunnit i helgen!!!

Underbara bidrag!!

Ha en bra dag o tack för titten i din blogg!

2008-09-16 @ 08:37:40
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: JennyN

Du hann riktigt mycket i helgen du!!:) Superfina saker!

2008-09-16 @ 11:54:28
URL: http://rosalammet.blogspot.com/
Postat av: Jessica N

Oj, vad mycket fint du hade här inne! Gillade dina kort massor, fick lite tips till mina julkort.

2008-09-26 @ 14:04:19
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0