Dagens skratt

Jag slås av det gång på gång, det är faktiskt ganska trevligt att komma tillbaka på jobbet! Folk är glada och hejar och pratar (tom en "kylig" kram fick jag idag!), på skolan känner man ju knappt en bråkdel...

Idag hade några hittat på ett riktigt kul bus, de hade satt upp en övervakningskamera i fikarummet! Saken är den att en karl (vi kan kalla honom X) hatar såna där "översittarfasoner" och X har en förmåga att hetsa upp sig över allt möjligt. Alla förstod att han skulle tända på alla cylindrar och det gjorde han verkligen!!! Det tog ganska lång stund innan han reagerade, men tillsist var han topp tunnor rasande och sprang fram till kameran och vinklade upp den i taket!  Alla andra i rummet (förutom en annan) visste ju att det bara var en ploj och vi frustade såklart nästan av skratt, men alla höll masken otroligt bra.
Det var bara en miss med skämtet och det var att ingen hade tänkt på att säga till cheferna vad som var på gång... X  stegade nämligen iväg till en av dem och han i sin tur hann också få rejäl puls och hade ringt upp den som är säkerhetsansvarig och skällt ut honom (men han visste ju inte heller något!)! Det hade visst tagit ett tag innan de lyckades få reda på att det bara var skoj...
Han (honom kan vi kalla Y) som satt upp kameran hade verkligen gjort ett bra jobb, han hade satt fast nån slags kabeldosa och när X sa att Y skulle dra ur kabeln sa Y att det kunde man nog inte göra för då skulle larmet gå... 
För den som undrar så tyckte X att det var ett ganska kul skämt när han väl lugnat ner sig några hekto! Skulle gissa på att han kommer att ägna helgen åt att försöka hitta på en bra hämnd... *ler*


Kommentarer
Postat av: Tina

Om Mr X är den jag tror så kan jag tänka mig att det var livat i holken för en stund:)

2008-09-05 @ 22:01:43
Postat av: JennyN

Det lät som en rolig dag!! :)

2008-09-06 @ 00:27:12
URL: http://rosalammet.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Ha ha, vilket UNDERBART skämt!! :D



Säg till om du vill ha lite google reader hjälp (kanske på söndag?).



Du är nog den enda som har sett att jag kör med bigami. ROFL

2008-09-06 @ 01:05:33
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0