Allt om festen...

Grattis Gunilla!!!  Hoppas du får en trevlig födelsedag!!!

Jaha, ny vecka och nya äventyr! Skulle egentligen ha varit på skolan idag, men dagis hade planeringsdag så jag började det nya skolåret med att stanna hemma!  Jag var faktiskt en sväng till J´s skola för att kompensera det hela... Nädå, skulle bara på ett kort möte med J´s fröken och J själv, vi skulle diskutera hur vi ska få J att inte måsta bråka och tjafsa varje gång han ska göra läxan. Det gick snabbt och smidigt och jag har en känsla av att den lösning vi (läs; jag) kom på kommer att fungera bra. Vi ska ha uppföljnings möte i oktober igen för att kolla att det funkar. Jag tycker det är bra att de (skolan) faktiskt engagerar sig i en sån sak som läxläsningen, de kunde ju bara skita i det och tycka att det är föräldrarnas sak att få ungarna att göra läxan... Det är det ju, men det tar lixom lite bättre när det är nån annan än mamma och pappa som säger att läxan ska göras utan protester.
Festen i lördags var som jag sa tidigare himla trevlig! Vi var visst ett 60-tal festprissar i en lokal här i byn. Temat var ju 60-tal och man skulle "gärna ha en detalj" från 60-talet på sig. Det var det jag gnällde lite om tidigare, för det var ju så svårt att veta riktigt hur utklädd man skulle vara... Jag hade svart-vita kläder och satsade på att fixa en frissa i rätt tidsanda (inte helt olik min vanliga frilla om jag ska vara ärlig!) och dessutom var det mycket svart runt ögonen! Hade inhandlat ett par lösögonfransar oxå, men jag fick dem inte att sitta snyggt så de åkte av, däremot stannade visst lite lim kvar på ögonlocken som jag lyckats kladda med i mina försök att få fast fransarna... Snyggt, eller inte! Hade ju inte direkt tid att börja om med make up-en heller, men jag vet inte hur mycket det syntes att jag hade hopklistrade ögonlock - antagligen inte så mycket...

N ekiperade vi på Myrorna - en vit-rosa, storblommig skjorta och en mockaväst i hippiestil och till det fantastiska priset av 83 kr! När vi kom hem och N drog på sig kläderna märkte vi att både skjortan och västen var ganska tajta... Men han var ooooooliiiiidligt läcker! Han hade helt klart snyggaste skjortan, och det var lätt att se var han befann sig i lokalen.  Annars var det lite si och så med utklädandet, det var ganska många tjejer som hade riktiga 60-tals klänningar (A-linje formade) och killar i kostym med smala slipsar. Ett par som vi följde med hade varsitt peace-halsband och de andra två killarna hade varsin 60-tals skridskohjälm (såna där i ganska tunn plast, den ena med hål mitt på skallen - snygga!).

Själva festen var mycket välplanerad, men välkomstdrink och snittar, tipsrunda (med frågor om jubilarerna), toastmaster som förklarade förhållningsreglerna och styrde upp kvällen, kanongod mat och tårta, nån lek, lite allsång, karaoke, och dans. Nån stans under vägen blev det så att jag reste mej och utbringade en skål för de tre 40-åringarna!! Hur kunde det ske kan man ju fråga sig???  Vi satt vid "politiker-bordet" och var utnämnda till att utbringa en skål för jubilarerna flera gånger under kvällen, men hur det var så var det aldrig någon vid vårat bord som tog sig för det. Tillsist kom toastmastern och påpekade att det skulle göras. Men det blev ändå inte av, så när vi skulle äta tårta gick jag för att hämta en liten sked som vi skulle kunna klinga i glaset för att göra oss hörda, det var bara det att det inte var någon annan som ställde sig upp och utbringade skålen, utan det blev visst min uppgift - snopet! Jaja, jag överlevde ju iaf...

Vi gick från festen vid 2-tiden, men den hade visst fortsatt minst ett par timmar till!!! Själv "roade" jag mej med att få ett njustensanfall där vid 4 - 5-tiden... Lagom kul, men det ordnade sig med en värmedyna och en Alvedon.

Igår passade vi på att se två bra filmer - på dagen såg vi Blood diamond med Leonardo DiCaprio(!) och på kvällen såg vi Flyga drake! Båda filmerna var mycket sevärda, det var såna där filmer som får en att inse att man har det ganska bra här i livet... Kan ju tillägga att vi bägge två höll oss vakna under båda filmerna och stundvis bölade vi ikapp!!!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Japp, skolan här ute kan vara väldigt bra ibland. Skönt att dom tar tag i det och visst, det är lättare när någon annan än mamma/pappa säger till. ;)



Wow, vilken fest ni har varit på! Den gick inte av för hackor. :D Synd bara med njurstensanfall, sånt kan man gärna klara sig utan.



Tack för hälsningarna, jag har varit på Body Shop och gjort mig fin (mini make-up) och ska snart börja kasta i mig lasagne innan gästerna kommer vid 18-tiden. Har känning av den dumma IBS:en (igen) men hoppas att den håller sig borta ikväll. ;)



Flyga drake, helt underbar bok. Läs Tusen strålande solar (av samma författare), även den en helt underbar bok.

2008-09-01 @ 17:01:54
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: JennyN

Det lät som en jätterolig fest ni var på! Duktigt av dig att du utbringade skålen, det hade nog aldrig jag vågat! :)

2008-09-01 @ 20:52:08
URL: http://rosalammet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0