S - som i Söndag, Städa och Sporta

 Rensa garderober, det är kanske inte alltid så kul, men ibland är det ju nödvändigt - det var det idag! Dessutom har vi rensat och joxat lite i ungarnas rum. Förmiddan var så mörk, det var inte regnigt - men mörkt! Bra städarväder alltså... På eftermiddan sprack det upp och äntligen blev det soligt och fint, även om det blåste som snöjven - och det gör det fortfarande. Jag tog iaf med mej I och S och cyklade till ett härligt höstvackert träd, som jag sååå länge tänkt att jag skulle fota. Nu hade en hel del av de färgglada löven blåst ner, men det var ändå fint. Vi passade på att plocka en massa fina löv oxå, de laminerade vi in när vi kom hem igen. Det blev så många lamineringsark med löv att jag kände att vi var tvungna att försöka hitta på något med dem, man kan ju inte bara lägga in dem i en låda med en gång. Jag minns att på J´s dagis hängde de upp såna ark som gardiner en höst. Jag snodde alltså idén och satte en stång mitt på fönstret i J och S rum och hängde dit tre ark - jättefint!!! I I´s rum balanserade jag bara fast ett par ark på fönsterkanten, får väl se hur länge de håller sig uppe, men jag vet inte riktigt hur jag ska fästa dem annars...

Efter middagen var det dags för familjegympan för S, I och mej. Kul, men inte riktigt lika roligt som förra veckan då vi fick träna på airtracken... Däremot fick I visa prov på sitt otroliga balanssinne, hon balanserade uppe på en bom (ganska högt upp faktiskt, hon kunde inte klättra upp själv) och höll bara balansen genom att hålla i ett hopprep som låg över en annan bom högre upp. Hon gick hela vägen själv och hoppade ner alldeles själv oxå! *stolt mamma* Ledarens man var så imponerad av henne och frågade mej efteråt om det var mej hon bråddes på!!!  *asgarvar* Skulle väl bli kolsvart om tungan om jag påstod nåt sånt... Inte för att jag vet om N har så särskilt bra balans, men betydligt bättre än mej (inte för att det säger så mycket, eftersom de flesta har bättre balans än mej...).

Efter gympan hann jag duscha av barnen och sen var det äntligen dags att återuppta stavgången med A! Det blev ett låååångt sommarlov för oss i år! Nu har vi mycket att ta igen, men det gick riktigt bra ändå. Synd att det blir så snabbt mörkt nu, det är så himla skönt att gå på elljusspåret, men A var bara nån centimeter från att kliva på en stor groda, så vi får väl se hur länge vi står ut innan vi börjar gå runt byn istället.

Slutsurrat för denna gång, tänkte visa lite härliga höstbilder istället.









Se så naken lönnen håller på att bli, typiskt att jag inte var ute med kameran för nån dag sen...
















På väg hem från en kompis hittade J det största löv jag nånsin sett!!!




Kommentarer
Postat av: Buzz

Leve Löven!!!

2008-09-28 @ 22:29:08
Postat av: JennyN

Superfina bilder, förstår att du tycker om det där trädet!! :)

Det blev ju jätteläckert med de laminerade löven!! :)

2008-09-28 @ 23:34:56
Postat av: Tinto

Åååååååååh så mysigt, jag minns nu att jag hade tänkt plocka in såna där stora löv och torka dem :O Men nu är det väl alldeles för sent.

2008-10-17 @ 20:17:59
URL: http://stirredreality.com/tinto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0