Helgen

Joårå, som sagt jag klarade tentan - äntligen!!! Klockan 14 lyckades de till sist få ut resultaten, då hade jag redan gett upp och var på Joels innebandycup. En annan som suttit och väntat på resultatet ringde mej och berättade att det var klart, så hon fick min kod för att kolla hur det gått - och om någon skulle missat det så KLARADE jag mej! Tjohej!
Jag åkte raka spåret ner till stan för att handla lite så att jag skulle kunna fira "vinsten", så det blev stort firande med CHAMPAGNEte! ... Efter moget övervägande fram och tillbaka bestämde jag mej för att skita i skumpan som jag egentligen hade lovat mej själv, tyckte inte att det var värt att "sabba" min CBkur för ett glas halvtaskig skumpa.... Så det fick bli te istället, testade det teet när vi var på Schmäck förra veckan och tyckte att det var gott. Nu har Niklas dessvärre fått mej att tycka att det luktar toarengöringsmedel..... *suck*
 


Idag lever jag som i en dimma - trots avsaknaden av skumpan! - Svante blev dålig igår så vi blev tillsist tvungna att åka upp på akuten för att kolla honom, så det blev inte många timmars sömn för min del.  För att göra en lång historia kort, vaknade Svante vid 23-tiden och hade hysteriskt ont i magen. Till en början trodde vi nästan att det var magsjuka, men det blev inga andra symptom än ont i magen. Vid 01-tiden började vi istället misstänka att det kanske var lunginflammation, så vi ringde sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte att vi skulle åka in. Vi fick träffa en otroligt lugn och trevlig läkare, som hade nästan hypnotisk röst (lugn och låg), när han klämde Svante på magen  såg jag att Svantes ögon bara ville falla igen... Tillsist ville läkaren iaf att de skulle ta snabbsänka på S så då kom en sjuksköterska (manlig sådan, kallas man ändå sköterska då?) och skulle göra det. S var inte alltför motvillig till att börja med när jag pratade med honom om sticket, men just innan sköterskan kom in i rummet kom S ihåg att det gör ont att bli stucken i fingret! Jag försökte övertyga honom att det inte skulle göra mer ont än när Ida nyper honom *fniss* och så sa jag att han kunde ju sjunga "..ont, det gör ont..." och det nappade han på. När sköterskan skulle till att sticka sjöng både han och Svante! Men S var tvungen att avbryta sig en stund för att gråta en liten stund, sen fick han iaf ett snyggt plåster och så blev allt mycket bättre. Dessutom kom samma sköterska in senare med en liten väska där Svante fick välja en lite present som plåster på såren, han valde en flodhäst. Antagligen var det inte lunginflammation, ev. träningsvärk efter att ha hostat i ett par veckor, annars sa läkaren att det inte var helt ovanligt att småbarn kunde ha magsmärtor när de var förkylda. Det jag tyckte var konstigast var ju att han vaknat av att han hade ont i magen, det borde han ju inte ha gjort om det var träningsvärk... Eller så låg han och småhostade utan att jag tänkte på det. Svante somnade iaf i bilen hem och vaknade inte förrän jag fick honom att vakna kl 15.00!!!!!!!!! Ändå hade jag varit in och kollat att han verkligen levde några gånger och dessutom försökt få honom att vakna några gånger + att Ida hade en kompis här och de var väl inte tystast i världen hela tiden direkt.

Joel, som spelade en match i cupen idag, gjorde två mål!!!

Nu ska jag snart lägga mej och njuta av sängen, Svante lär väl vara den som nattar mej ikväl.... *ler*
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hu,vad tråkigt att behöva åka till akuten. Är Svante bättre nu och har du sovit i kapp? Grattis till klarad tenta!

2009-04-06 @ 15:29:53
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-06 @ 15:33:15
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: @sa

Hihi, jag såg J göra målen! Duktig pojke.

Trist med lilleman, tur att det inte var något allvarligt.

2009-04-07 @ 22:50:42
Postat av: @sa

Psst, glömde säga GRATTIS!!!!!

2009-04-07 @ 22:51:31
Postat av: @sa

Grattis till klarad tenta!!!



2009-04-07 @ 22:52:51
Postat av: @sa

Nämen nu tror jag att sidan har fått fnatt. Den sa ju att mitt meddeland inte kom fram... jaja, du får dubbel dos av gratulationer =)

2009-04-07 @ 22:53:54
Postat av: Annika

fnissar Tackar ödmjukast för alla gratulationer! glad

2009-04-07 @ 23:07:06
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0