Alltid redo

Idag hade vi en låååång dag i skolan, det känns lite ovant nu när vi haft grupparbeten så länge och kunnat styra sina dagar ganska fritt. Överhuvud taget är vi ganska ovana att ha långa dagar, när jag tänker efter - det kommer att bli en chock att måsta ut i arbetslivet igen! Dagens övningar var rollspel - tre olika strukturerade samtal, min grupp fick medla i en konflikt mellan två chefer i olika nivå. Det gick riktigt bra för oss och lärarna som spelade de bråkiga cheferna tyckte att det var svårt att hålla konflikten levande, så det kändes ju riktigt bra. Vi spelade bara ett rollspel och tittade på två, det var oxå intressant och ganska lärorikt.


Ikväll hade Joel scoutinvigning, så hela familjen fick närvara i kyrkan och titta på när barnen blev scouter. Det var en riktigt trevlig tillställning, jag hade befarat att det skulle vara mer andakter och grejs, men så var det inte.


Förväntansfulla killar och tjejer


Joel fick läsa första paragrafen
  

Var redo - Alltid redo!


Efter själva invigningen blev vi bjudna på fika som barnen bakat förra veckan. Sen skulle föräldrarna (bla Niklas) försöka para ihop de olika paragraferna i scoutlagen med bilder som barnen ritat. Det var inte helt enkelt!


Sen blev det knoptävling, det var mycket lättare. Vi som är föräldrar till patrullen Bävern, som Joel är med i, vann över barnen!!! Kanske något orättvist då det bara var en av de fem medlemmarna i patrullen som verkligen kunde göra en robansknop... Fast jag knöt faktiskt en knop åt dem + att jag visade Joel hur man skulle göra, så de förlorade bara med en ynklig felaktig knop tillsist.
 
Patrullen Örnen in action!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0