Onsdagens dagsrapport

Ibland är det som om inläggen inte blir ordentligt ivägskickade, och det är just vad som hänt med detta inlägg som skrevs redan i onsdags.... Bättre sent än aldrig....eller..?


Min hals har ännu inte blivit bra, stannade faktiskt hemma idag trots att jag borde ha varit på skolan. Imorgon måste jag gå, men jag hoppas att det ska kännas bättre då.  Vi har en viktig redovisning på fredag och imorgon ska vi sammanställa vad som ska sägas och vem som ska säga vad. Dessutom fick vi en hel del saker att fixa till på vårat PM som vi lämnade in förra veckan, de andra i gruppen var på handledning idag och blev visst ganska snopna över allt som var tvunget att rättas. De jobbade med det idag, och sen har jag korrekturläst här hemma och kommit med en hel del förslag på förbättringar, tänk vilken tur att internet finns!
 
Ida och Svante var på dagis idag, de tyckte att det var jättekul att få gå dit efter att ha varit lediga så länge. Vi cyklade dit dessutom så det gjorde väl sitt till varför det gick så smidigt, kan jag tro. Svante fick oxå cykla idag, det gick lite trögt för honom i uppförsbackarna så jag fick putta på lite, men annars gick det bra. För egen del gick det fint att cykla till dagis, men när jag skulle hem gick det väl lite snabbare och då blev det plötsligt svårt att svälja! Jag såg nog inte klok ut för jag fick lov att sitta och dra upp kragen på jackan över halva ansiktet! De som såg mej trodde väl att jag tyckte att det var iskallt ute......eller bara var allmänt galen kanske.

FixarNicke har lagat avgassystemet på sin bil idag, så nu är ordningen återställd här - det känns bra! Dessutom släpade han med sig hela barnaskaran på simhallen ikväll, gissa om han var populär. Eftersom det är påsklov hade de en stor uppblåsbar rutschbana i form av en delfin, den hade varit mycket uppskattad, såklart. Man förväntar sig ju att barnen ska vara helt utslagna att trötthet när de först varit på dagis, badat och sen fikat och lyssnat på saga, men Svante han är fortfarande vaken!!! Sen han slutade med tutte kan han knappt somna på kvällen, vad gör man!? *uppgiven* Ofta kliver han upp en stund efter att man läst färdigt för honom och lägger sig på soffan istället, det hjälper inte ens att man själv lägger sig i hans säng... Han kliver ändå upp! Fördelen är att han har börjat sova mycket bättre på nätterna och som sagt så har han lugnat ner sig med att ligga och pilla mej i håret hela tiden, det är ju onekligen väldigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0