Måndagsrapport

Dagen började (förutom lämning på skolan) att rörmockaren kom hit för att hjälpa oss med vårat igentäppta rör. Svante var mycket intresserad av vad den trevlige mannen tog sig för tills det började komma en lite för påträngande odör av avlopp... Det var ganska tätt i röret, men vi fick tips om vad vi skulle införskaffa för att kunna fixa det själv nästa gång.

Svante står och övervakar på behörigt avstånd...
 

Sen var det dags för Svante att åka till tandläkaren. Det har aldrig varit hans favoritsyssla att visa tänderna, så jag hade gått in hårt redan hemma med mutor för att få honom att ens fundera på att ställa upp att visa gaddarna. Efter att ha kommit överrens om ett tuggummi, den vanliga prylen från tandläkaren och en "valfri" liten bil gick det bara fint hos tandis. Han var mycket nöjd och stolt över sig själv när vi gick därifrån (med ännu en glittrig liten plastsköldpadda, tror det är vår 4:e eller 5:e nu...).



Imorgon ska Joel få hämta Ida på fritids, det tycker båda blir lite extra roligt. Annars ser inte Ida fram emot morgondagens skolgång, de ska ha brandövning och hon tycker att det låter så otäckt. Ändå tycker hon att det ska bli lite spännande för de ska få gå utanför deras "osynliga elstängsel", där de normalt inte får vara... Det kommer säkert att bli bra.

Annars misstänker vi att det kommer att bli en mindre rolig dag imorgon... På Niklas jobb har de stort möte om vad som kommer att hända med företaget - vi tror det allra värsta! För egen del kommer jag iaf att få en trevlig stund med Ulrika, det ser jag fram emot!

Nu ska vi se Män som hatar kvinnor.

See ya!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Och jag hade så trevlig fikastund i solen med dig och Svante, men jag håller med om priset...har alltid med mig en tepåse nu (fniss) Nästa gång blir det lunch min vän...

Kram Ullis

2009-09-02 @ 23:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0