Kungligheter och krutrök

Dagen började tidigt, vi ville ju inte gärna komma sent första dagen. Jag följde som sagt med Joel på hans upprop, vi var inte många föräldrar, men ändå fler än vad jag hade räknat med. Jag har så himla svårt att fatta att han börjat mellanstadiet, när jag såg att det stod "välkommen till 4:an" var min spontana tanke att de hade skrivit fel det måste väl vara 3:an... Men nej, det är ju så det är! Efter uppropet skulle det vara en aktivitet för 4 - 6:orna så de traskade iväg ett par rum längre bort i korridoren - till MITT gamla klassrum, där jag gick mellanstadiet! Och till på köpet satt en av mina gamla lärare där + att jag väl ska tillägga att Joels klassföreståndare är en fd elev endast 1 år äldre än mej! Snacka om flashbacks!

Lite tyngd av stundens allvar...


Jag och Svante cyklade hem och bakade (igen!) några kakor  och packade fika som vi tog med när vi hämtade Ida och Joel för att sen cykla iväg till slagfältet. Vi fick bra platser, nästan lite för bra faktiskt. Det blev ett jäkla liv när striderna kom igång. Som tur var hade barnen lyckats komma över öronproppar, för jag hade naturligtvis glömt att ta med några egna. Själv fick jag försöka hålla för öronen bäst jag kunde, vilket inte var alldeles enkelt när jag gärna sitter med kameran i högsta hugg.
Det ska bli intressant att se om de skriver i tidningen ungefär hur mycket folk det var där, det var tusentals kan jag lova! Jösses vad människor! Det var tur att det var så fint väder, annars hade det nog inte varit lika lyckat. Själva uppträdandet, eller slaget, blev lite väl långt och högljutt. Jag, Ida och Svante gav upp innan det egentligen tagit slut, Joel ville stanna en stund till men han kom inte allt för långt efter. När jag frågade honom om föreställningen var över sa han att "nä, men det blev lite föööör mycket pangande och dessutom började de att svära så mycket"!!!! *fniss* Man har svårt att tro att han varit hemma med samma pappa som Svante i sommar... Svante har nämligen fått ett mindre trevligt favoritord "jälar"!

På tal om Svante, igår morse frågade han mej om kungafamiljen skulle ha "krabban" med sig.. Jag fattade ju inte alls vad han menade förrän Ida lite hånfullt förklarade att det var ju Ariel, den lilla sjöjungfrun, som har en krabba - inte riktiga kungen....! Jag var tvungen att förklara att kungen, drottningen och kronprinsessan INTE kommer att ha krona på huvudet och fina klänningar utan att de kommer att se ut som vem som helst blev både Ida och Svante urbesvikna! På kvällen visade jag Svante bilder på kungafamiljen och då trodde knappt att det var sant när de inte hade sina kungakläder på sig! Idag när vi såg dem, på låååååååångt håll fattade de nog aldrig att det faktiskt var medlemmar ur Sveriges kungafamilj...

Tjaaaa, vem är kunglig och vem är inte kunglig....? - inte helt lätt att se.



Det är såna här gånger man verkligen känner att det hade varit riktigt roligt med ett ännu bättre objektiv...







Bänkade på första parkett...










Massor av cyklar, bilar och bussar var i farten och parkerade överallt. När vi kom hem upptäckte vi att Svantes jacka saknades så jag fick ta mej en extra cykeltur - motströms! Det var inte lätt och inte roligt, då var föreställningen slut så alla skulle därifrån.... Tur nog hittade jag jackan iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0