Nyfriserade jullovsfriare

Äntligen är det jullov på riktigt! Imorgon behöver vi inte stressa iväg på en massa måsten hit och dit (förutom Niklas då som jobbar...), det blir skööööönt!

Idag var vi i kyrkan på skolavslutning, det var så fint. Ida och Joels "spår" (alla C-klasserna från förskoleklass till 6:an) hade avslutning tillsammans. Egentligen är inte föräldrarna inbjudna på avslutningen, jag vet inte riktigt varför, kanske för att inte föräldrarna ska känna sig tvungna att ta ledigt och vara med...?  Jag gick iaf dit eftersom jag tyckte att Ida kunde få vara ledig idag, men hon skulle ju förstås få vara med på avslutningen. Vi var som sagt inte så många föräldrar där, men jag satt och bölade ikapp med en annan mamma. Jösses vad duktiga barn det var!!! Å lite mer julstämning fick vi oxå, härligt!

Förskoleklassen (fast man anar bara Idas hår på bilden) sjunger "blinka lilla stjärna"


Fyran + femman


Rektorn håller tal - kort och bra!


Efter lunchen drog vi iväg till frissan och alla fyra blev vi så snygga i håret! Niklas som verkligen kan konsten att ta ner en på jorden gapade nästan redan innan han hunnit innanför dörren att det inte syndes på mej att jag klippt mej, nä vad tror han när man bara vill toppa bort det mest slitna...? Att jag ska raka av mej allt hår? Det skulle väl vara första och enda gången han skulle vara nöjd, fast förresten då skulle det vara fel för att jag inte gjorde det hemma i så fall.... Energitjuv!
Själv blev jag iaf nöjd och barnen blev oxå nöjda. Svante chockade oss genom att vara den förste som satte sig i stolen! Han har aldrig klippt sig hos frisören förut och han hade inte tänkt göra det idag heller, men i bilen ändrade han sig. Ida och Joel lyckades visst få honom sugen på att få färg i håret - han fick både grönt och blått! Både frissan och jag var imponerade över hur stilla han satt i stolen, han var som ett litet ljus. ♥



 

Före-bilder på de värsta lurvtussarna - så här såg de ut igår...



Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken skillnad. Nu är ni julfina när tomten kommer.

2009-12-23 @ 01:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0