Snö i mängder

Vad det har snöat här!!!  Jag vet inte hur många decimeter det kommit, men det är flera!
Jag hann inte skotta imorse innan skolan, så jag väntade mej att det skulle ta en hel evighet att skotta på eftermiddagen, men när vi kom hem hade grannen just skottat klart hela gården!!! Det kändes inte helt fel vill jag lova, han hade lämnat lite framför garageporten och jag hann gå säkert tio varv bara för att få bort det, så jag kan ju bara föreställa mej hur länge jag skulle ha behövt för att skotta hela gården. Ikväll har jag faktiskt hunnit skotta ännu ett varv, när jag och Annica traskat plumsat runt byn låg det ett fint täcke med säkert en decimeter till... Det gick bara inte att blunda för det - fram med snöskoveln bara.

Äntligen har vi fått en plats för Ida på "Lek och plask". Jag frågade henne redan i höstas om hon inte skulle tycka att det vore roligt (hon älskar ju att bada), men se det ville hon inte. Förra veckan såg jag en lapp på byn om att det skulle börja en ny grupp och då ville hon faktiskt gå!  Ett sånt tillfälle gick ju bara inte att missa, typiskt nog glömde jag helt bort att kolla upp det förrän den här veckan, så hon missade första tillfället som var i lördags, men det gör nog inte så mycket. Hoppas bara att hon tycker det blir roligt, hon är ganska "fjaskig" och vill inte att man ska släppa henne i vattnet, även om hon har armpuffar... Men det är ju sånt hon ska lära sig nu, hoppas jag! Svante ville gärna gå oxå, men han får vänta ett par år.

Imorgon ska jag och en klasskompis intervjua en Svante, fast en betydligt äldre Svante än våran buskille. Det ska bli spännande, vi ska höra oss för om hur en organisation ser på att befolkningen blir allt äldre och det ganska snart kommer att bli arbetskraftsbrist (det har man ju förövrigt ganska svårt att fatta i dagens läge...!). Vad gör man för att behålla den kompetens som människorna sitter på? Det är ju sånt som kommer att vara ganska aktuellt när vi väl får jobb...

Imorgonkväll däremot blir det pyssel för hela slanten! Det blir mycket trevligt! Jag har knappt pysslat något sen före jul, det är så rörigt och stökigt i pysselrummet så det är inte ens roligt att sitta där. Ett par kort har jag ju varit "tvungen" att göra, men då har jag typ tagit de saker som legat överst i röran....  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0