Tjohooo, jag är klar!

Helt otroligt att jag fick arbetet färdigt idag, det gick sjukt trögt och jag fick nästan panik imorse när jag insåg hur långt jag hade kvar, men strax innan 16.00 blev jag faktiskt klar!

Hehe, jag fick förresten sova i sängen inatt, när jag gick in för att hämta mina kuddar och täcket sa Niklas att jag kunde försöka att sova där och det gick bara fint. Däremot vaknade jag vid 5.30-tiden och tänkte att det nog måste vara ett revben som var trasigt för då hade jag så j-la ont, låg bara och flämtade korta andetag. Men när jag tagit en Ipren och lagt mej i soffan, väl uppbullat med kuddar, somnade jag till och när klockan ringde kände jag mej mycket bättre. Idag har det varit mycket bättre än igår, och hostan är inte lika besvärande så det borde väl gå ganska fort att bli helt fri från smärtan nu, hoppas jag.

Joel är inne i ett riktigt trolleristim, han har en trollerilåda som han använder flitigt. Det är väl lite si och så med kvalitén på konsterna, han har dåligt tålamod och tränar inte många gånger (typ inga) innan han kommer susande och ska visa. Det blir ganska tröttsamt måste jag erkänna. Jag försöker få honom att inse att han först ska träna och sen komma och visa, men det går inte riktigt hem, han tror att det är själva grejerna i trollerilådan som är dåliga.... Jag skulle försöka lära honom hur man trollar bort en näsduk i handen (ett sånt där klassiskt trick som alla trollkonstnärer gör), själv valde jag att trolla bort Svantes socka (den hade lagom storlek tänkte jag), men Joel sågade mej totalt! "Du har ju gömt socken i bakfickan!" Ja, men vad trodde han, att trollkonstnärerna verkligen trollar bort sakerna....

Tänk så konstigt igår och idag har det varit iskallt här, som kallast -28, 4 grader  och när jag hämtade ungarna vid 16-tiden var det - 24 grader -  nu är det däremot bara -4,5 grader!!!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad skönt att få klart arbetet!! :) Inte kul med hostan däremot, stackars dig. Hoppas den snart är borta. Spela in Trollkarlens hemligheter på 5:an kl 21 och låt J få se, vi sitter som klistrade. ;)

2009-01-18 @ 12:00:39
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0