Uppdatering...

 Fy på mej som varit så slarvig på att uppdatera här!
I helgen hann jag, Ida och Svante vara på bio (igen, för min del!), vi såg Mamma Mu och kråkan. Ida tyckte inte att filmen var bra, det gjorde Svante däremot, men efter nästan en timme hade filmen kunnat få vara slut... Han var så trött att han bara ville åka hem, men vi härdade ut och såg hela filmen. Efter det knatade vi på stan och köpte några nya snygga kuddar till soffan. Jag hittade läckra blålila kuddar medan Svante fastnade för en robotkudde. Det var omöjligt att få honom att släppa kudden, dessutom tyckte jag själv att den var ganska kul, så den fick faktiskt oxå föjla med oss hem. Svante har sovit på roboten varje natt, förutom i natt. Nu hoppas jag att kudden ska få bo i soffan istället för i Svantes säng...   Kudden är vändbar, blå på en sida och röd på den andra. 


Söndagen ägnade vi åt en sparktur på förmiddan, längdskidåkning på eftermiddagen, familjegympa efter middan + att jag och Annica äntligen kom igång med våra promenader på kvällen. 

(Svante hade tänkt åka snowracer, därav hjälmen.)

På skolan har vi haft fullt upp med litteraturseminarium, rollspel och igår spenderade vi på Uniaden i jakt på praktikplats... Eller, vi raggade kanske inte sååå seriöst, men det var oväntat många som var positiva till praktikplats, så det var nog lite synd att vi inte hade ett bra CV med oss... Jag fick iaf en mycket intressant kontakt som jag även pratat med idag, så morgondagen kommer jag att ägna till att skriva ett riktigt bra CV - jag SKA ha den praktikplatsen! (Bara nu chefen på det stället går med på att ta emot en praktikant förstås...)

Jag har börjat med projekt "måla om det bruna skåpet". Jag vill nämligen ha ett väggskåp till tvättstugan, men har inte hittat ett vettigt skåp till vettigt pris. Så nu bestämde jag mej för att vårat gamla bruna skåp, som faktiskt inte alls är helt fel förutom färgen då, skulle få komma till användning. Sagt och gjort köpte jag färg på Coop och tog tag i saken, lättare sagt än gjort, då jag inte tycker att grundfärgen täcker så där suuuperbra... Får hoppas att det ser bra ut när jag börjar dra på den "riktiga" vita färgen imorgon! Så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte nån roligare färg än vit! Hela tvättstugan är ju vit, skulle ha passat på att köpa rosa! Niklas gillar inte den färgen så den är bannlyst i princip hela huset, men tvättstugan kunde ju faktiskt få piffas upp lite tycker jag. Annars är väl gult (vilken miss att måla om tvättstugan va, den var ju helt pippigul....) eller ärtgrönt vårens modefärger, kunde ju oxå ha varit kul....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0