Utkastade

Helgen var en bra helg.

I lördags var vi på 40-års kalas, med smörgåstårta, tårta och trevligt folk. Igår började Niklas försöka ordna upp i vår, milt sagt, kaotiska källare, själv gick jag på bio med Joel och en kompis till honom. Vi hade tre biljetter till en förhandsvisning av Disco-daggarna, vi hade tänkt att Ida skulle få följa med men hon vägrade!!!! Hon vill bara se Madagaskar 2! Svante å sin sida vill helst se lilla spöket Laban, fast han ville gärna följa oss på Disco-daggarna oxå, men jag vet att han har tålamod som en treåring  så det blev inget med den saken...
Joel och Oskar var mycket nöjda med filmen, Joel betygsatte den med 5 popcorn av 5 möjliga och Oskar gav den 10 popcorn (fortfarande av 5 möjliga)!!!  Jag tyckte oxå att den var ganska bra, och den var inte alls läskig (som många andra tecknade filmer kan vara) så Ida hade lungt kunnat se den, men hon tyckte kanske att den var för lång...? Nåja, den kommer väl på dvd så småningom.

Idag började vi ett nytt moment, som verkar jätteroligt! Det momentet sträcker sig över resten av terminen, men då uppdelat i 4 moment (vad det var populärt ord!). Vi drog igång med en låååång dag (8.30-16.00), då hann vi med en gästföreläsare tyvärr var hon tråkig att lyssna på, så ska jag vara helt ärlig minns jag nästan ingenting från hennes två timmar...!
Efter lunchen däremot kom tre inbjudna gäster som läst p-programmet tidigare, de berättade vad de gjort efter de slutat skolan och vad de arbetade med nu. Det var desto mer intressant. En arbetade på Ålö, en på Universitetet och en på Volvo (undrar om inte den tjejen kom härifrån byn... Tror hon var kompis med BP-Anna på den gamla goda tiden... Ska kolla upp det senare), mycket intressant och givande, om du frågar mej.

När skolan var slut skulle jag och mina bästisar åka ner på stan för att äta och umgås.(Tack för en trevlig kväll tjejer!!!) Vi hade tänkt gå på den nya Sushi-restaurangen, men när vi kom dit visade det sig att de inte börjat med att ha sittande gäster på kvällarna, bara lunchservering fram till mars! Snacka om snopet, vi fick traska vidare till det andra Sushi-haket istället. Där är inte många sittplatser så vi fick möblera om lite för att rymmas, men det gick bra. När vi ätit upp och ett par av oss var i akut behov av att "pudra näsan" gick vi vidare till NK. Snacka om överreklamerat ställe!!!! Sofforna var helt söndertrasade i tyget och de har väl inte något annat sortiment än något annat fik, men priserna är minsann hutlösa. Dessutom blev vi utkastade kl 19.00!!! Inte för att vi var bråkiga - utan för att de STÄNGER då! Jamen, hallå!??





Kommentarer
Postat av: Ellinor

Nej, NK har sannerligen oförtjänt gott rykte (jättedyrt fika i pyttebitar dessutom :/) Stars är trevligt och har öppet sent!



Själv är jag inte alls en föreläsningsmänniska, jag gick bara på dem för att träffa mina klasskompisar när jag fortfarande läste :D

2009-01-20 @ 10:51:38
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0