Vem ska man tro på...

Alltså, jag blir så upprörd!!! Sitter här och tittar på "Uppdrag granskning" ,trodde det skulle handla om Liza Marklund som lurats med hennes "sanna" böcker om Mia, men istället handlade det om vidriga människor (både svenska och spanska) som lurar svenska människor att köpa sjuka hundar från Spanien. Den kvinna som äger hundgården i Spanien tjänar miljontalskronor varje år på sjuka och döende hundar. Vidrigt!!!  Många svenskar skickar pengar för att hon ska ha råd med mat och lopphalsband, vad gör hon med pengarna tro? - Inte lägger hon många kronor på hundarna iaf!

 Själv har jag suttit och bråkat med min hemtenta, det går trööööögt och inte blir det bättre av att jag måste ha fått nått tjall på ett muskelfäste vid revbenen på höger sida. Det började i helgen då jag hade hicka till och från under en hel dag, på kvällskvisten kände jag att jag fick mer och mer ont vid revbenen. Sen har jag fått en otäck hosta så den har väl antagligen slitit på den stackars muskeln och idag kan jag knappt röra mej. Att andas in, hosta, röra sig, inte röra sig - allt gör ont! Ibland hugger det till så jag bara måste skrika, eller åtminstone högt protestera. Inatt ska jag inte ens få sova i min egen säng! Niklas säger att jag väcker hela huset när jag hostar och åmar mej, så han hade tänkt förpassa mej till källaren, men jag intar den nya soffan istället! Den är ju stor och bra och dessutom har jag ju tillgång till både tv och dator om jag inte kan sova.

Nu har jag kurerat mej med slemlösande medicin och Ipren och är redo för sän...soffläge!

Hare! 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag stör mig också ganska mkt på Gömda-boken, känner mig faktiskt lurad. Hade varit en helt annan sak om hon skrivit "baserad på en sann händelse".



Vilka äckliga människor det finns som luras (uppdrag granskning) men jag skulle ju falla för dom, jag är så blåögd och naiv. Tur att det kom fram för då kanske folk tänker till en extra gång. På ett kattforum läste jag att det var hur dyrt som helst att plocka hem en hund från utlandet - över 10.000:- om jag minns rätt.

2009-01-18 @ 12:03:23
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0