Sommaren med Göran

Igår var vi på förhandsvisningen av Sommaren med Göran. Niklas gick högst motvilligt på bion, tror det var mer själva grejen att få gå på bio som till sist fick honom att följa med - inte filmen i sig, men han tyckte iaf oxå att filmen var bra. Den var rolig och en sån där behagligt lättsam film som är perfekt när man bara vill rensa tankarna lite.

Idag har vi börjat projektet "rensa upp i pysselrummet", Niklas lyckades komma över en perfekt förvaringshylla. Jag hade tänkt köpa en Expedit, men det har aldrig blivit av att köpa den... Nu var jag lika glad för det, för den här hyllan (Magiker) var perfekt!!! När jag kom hem från jobbet hade Niklas redan monterat ihop den så det var bara att börja möblera om och ställa den på plats, sen har jag börjat det stora jobbet med att försöka få nån ordning och reda. Jag har kommit fram till att jag behöver köpa lämpliga lådor så man får undan alla udda, inte allt för snygga grejer. Imorgon kommer arbetet att fortsätta, och när jag fått undan allt tänkte jag börja ett ännu större projekt, nämligen att färgsortera blommor, band, knappar och papper... Problemet är bara att jag tycker det är ganska svårt att veta hur jag ska göra när tex en rosa knapp drar mot lila, vart går gränsen för hur man ska sortera då...? Det blir kanske mer grovt färgsorterat, och vad gör man förresten med flerfärgade saker? Jag måste nog surfa runt för att försöka få lite tips på hur jag ska göra rent praktiskt.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Samma problem som du har jag också, dvs färgsorterandet. ;) Ska börja med blommor har jag tänkt, knappar är ju helt hopplösa!!

2009-07-23 @ 13:45:09
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Här kommer kanske en konstig och dum fråga men jag undrar lite om man kan gå och se den på bio tillsammans med sin sambo som är osäker på sina känslor för mig eller finns det risk att han övertygas att göra slut? Jag vet, jättekonstig fråga, men jag var tvungen att höra efter. Vill så gärna se den och det vill min sambo också eftersom vi älskar david och peter. Tänkte bara höra vad du tror som har sett den. Den handlar väl ändå lite om dumpningar och jakten efter stora kärleken. Skulle bli så hilma glad om du svarade :) Tack! Kram

2009-08-02 @ 12:25:34
Postat av: Annika

Oj... Tänkte aldrig i de banorna, men nog tror jag att det är ganska riskfritt att man skulle komma på att dumpa någon bara för att man ser den filmen... Tror jag.

2009-08-02 @ 21:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0