Bullbak och vattenkrig

Idag har jag, Ida och Svante varit hemma och haft sommarlov. Eftersom jag lovade Svante redan förra veckan att vi skulle baka bullar idag, var det bara att skrida till verket - sånt glömmer han nämligen inte i första taget! När vi körde igång kom jag ihåg en av anledningarna till varför jag inte gillar att baka bullar, maskinen håller på att skära ihop totalt så den skriiiiiiiker högt av förtvivlan! Ida och Svante vill egentligen hjälpa till att hälla ner ingredienserna, men de har fullt upp med att stoppa in fingrarna i öronen för att inte riskera att få hörselskador! Tillsist valde de tom att springa in till Idas rum och leka istället! Tillsist blev det iaf några påsar bullar, men eftersom jag så sällan bakar bullar glömmer jag alltid bort att jag nästan gör dem för stora, det blir liksom inte så många....

Efter bullbaksstöket sökte vi oss ut i solen (blåsten och kylan), måste ju försöka lagra lite sol med tanke på att jag ska jobba heeeeela sommaren! Jag börjar redan nästa vecka.

Svante hoppade från rutschkanan och gjorde illa sig ordentligt i foten. Han har knappt gått något efter det, utan vi har fått bära omkring på honom istället. Det har inte ens gått att lura honom att gå, så det gör nog riktigt ont. Efter middagen linkade han iaf från altanen till gungställningen och sen hade han gått till studsmattan för att hoppa!!! Efter det gick han inte en meter till.... Hur mycket han egentligen hoppade vet jag inte, för varken jag eller Niklas såg på. Foten är inte svullen så jag hoppas att han ska känna sig bättre imorgon.

Joel och Ida tyckte att det visst var sommar idag så de och en kompis till Joel hade vattenkrig efter middagen!!!! *Brrrrr* Jag var lite bussig och hällde ganska mycket varmt vatten i baljan där de fyllde sina vattenpistoler. Kriget varade inte allt för länge ändå, de tyckte tillsist själva att det blev för kallt...

Själv ska jag tillbaka till skolan imorgon! Det är iofs inte så farligt, jag ska bara på en träff med min praktiklärare och de andra tre studenter som ska ha samma lärare.

Hare gott!


Kommentarer
Postat av: mamma

Bakar på 1/2 liter mjölk är det faktiskt lätt att röra ihop degen för hand.

Värt at prova och barnen får vara med och mäta osv.

Kram mamma

2009-06-08 @ 23:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0