Jordskalv, utflykt och skolavslutning

Vad är det som händer? Nu är det tredje gången vi känner och hör ett jordskalv här! Igår eftermiddag trodde Niklas nästan att det var torktumlaren som höll på att hoppa av  tvättmaskinen, men jag som håller på att bli rutinerad *ler* förstod genast att det var ett skalv.

Idag är Ida på utflykt med alla 5-åringarna i byn, de får åka buss och har matsäck med sig - mycket spännande! Dessutom skulle glassbilen komma förbi så de skulle få köpa glass, gissa om lyckan var enorm, jag tror inte ens barnen bryr sig så mycket om att det är lite småregnigt och trist ute.
Joel går sin sista dag i skolan, så idag är det bara  jag och Svante hemma. Vi har en del projekt att fixa innan kvällens skolavslutning. Nu håller vi alla tummar och tår för att det ska bli lite bättre väder!


Kommentarer
Postat av: @sa

Mmm, jag kännde för första gången av ett jordskalv! Barnen på fritids undrade vad som hände.

Trist med vädret, tur att det inte är helt iskallt i alla fall. Vi kunde gå ute till Sporthushallen utan att bli genomsura, det duggade lätt på morgonsidan.

2009-06-11 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0