Trevlig midsommar!

Första veckan på jobbet är redan över - fort gick det! Sommaren kommer att gå ruggigt snabbt om det ska fortsätta i samma hastighet! Nästa vecka drar det igång på riktigt, då ska jag klara mej själv mer eller mindre... Förra året jobbade jag hela tiden tillsammans med någon av de ordinarie på avdelningen, men nu ska de göra andra arbetsuppgifter och hon som kommer att finnas på huset de fyra första veckorna slutar bara en timme efter att jag börjar jobba på morgonen. Det betyder att jag inte har samma stöd och hjälp med allt krångel på datorn under dagen. Jag kommer visst att få hjälp med de andra arbetsuppgifterna (fast som jag fattar det ska jag visst lära upp någon helt ny på det, så det rullar kanske inte på direkt), men det är mest grejerna man ska fixa på datorn som är svåra att få kläm på. Det var ju trots allt nästan ett år sen jag jobbade sist, och nu har jag bara varit där fyra dagar... Jag får väl försöka se det som en komplimang att de har så höga tankar om mej att de tror att jag ska fixa det....eller....?  Hehe, jag gissar att vissa kommer att bli nedlusade av frågvisa samtal från mej!

Inatt fick Joel magsjuka så här är ett mycket lugnt och stillsamt midsommarfirande. Jag, Ida och Svante åkte ner till Skeppsvik för att dansa och ha trevligt på firandet där. Svante trodde visst att han skulle få gå upp på scenen och sjunga... Det är väl inte så lätt att komma ihåg hur midsommarfiranden går till, det är ju inte varje dag direkt. *ler* Väl där ballade både Ida och Svante ur dansen ganska snabbt, de gick och satte sig och tittade på med syrrans karl och Lars istället (det skulle kunna vara så att fiskdammspåsarna lockade mer... Tur jag hade syrran, Lena och deras döttrar att dansa vidare med, sönerna deras valde att spela fotboll istället. Vädret var faktiskt helt okej i Skeppsvik, till och från var det riktigt soligt, men det blåste ganska mycket så det var inte direkt jättevarmt. Efter att Svante tappat ut halva sin glass (sån där isglass som man trycker upp ur en pappförpackning) över mina brallor försökte vi bara hitta på kluriga namn till två tackor och tre lamm som de har på Herrgården, och slutningen tog vi en sista titt på desamma.











Här hemma låg Joel kvar på sin madrass i tv-rummet och Niklas håller med grannens hjälp på att skura upp vår altan. Grannen har en sån där klurig altan-rengörings-mojäng som man kopplar till högtryckstvätten, så här blir nu väldigt rent och fint!


Svantes favorit pose att fota...


Sjuklingen


Nu har Niklas och barnen ledigt i 8 veckor! Ida och Svante har haft låååååånga dagar på dagis den här veckan, men Joel har bara varit några timmar på fritids, så han känner väl redan att han fått sommarlov. Till hösten ska Joel inte gå på fritids så det var bra att få träna lite att åka hem och fixa eget mellis under den här veckan. Lite sorgligt och konstigt känns det ändå att både Ida slutat dagis och Joel slutat fritids - de håller på att bli stora!!!!


På tal om något helt annat så möttes jag av en tiger i onsdags när jag hämtade barnen på dagis....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0