"Iiit vårt.."

Sitter här med enormt ömmande vader!!! För första gången någonsin har vi kunna tillbringa hela dagen i SLALOMbacken, ingen som varit tvungen att stå på sidan och bara titta - fantastiskt! Iofs åkte jag och Svante inte så enormt många åk, han började frysa och mina vader klagade högljutt. Vi valde att gå in i stugan och värma oss (läs; Svante) och sen fortsätta dagen i pulkabacken. Ida däremot avancerade stort - från att mest bara stå mellan mina ben och låta mej sköta åkande, svängande och plogande - till att åka helt själv! I liften var det inga problem, redan andra åket åkte hon stående bredvid mej (hade hon säkert gjort direkt om inte jag propsat på att det kanske var bra att "åka ihop" första gången...) och senare på eftermiddagen åkte hon tillsammans med kusin Moa.

Joel och Tor åkte som galningar och roade sig med att åka på sidan av "halfpipen" och försöka hoppa upp på en "låda"... Tja, det var kanske inte så avancerat som det låter, men det såg ju ganska farligt ut, tycker jag. Tyvärr hann jag aldrig få någon riktigt bra film, trots att jag försökte filma med kameran... Joel var iaf överlycklig över att Simon (som är husguden vad gäller snowboard) hade gjort tummen upp när han hade sett Joel åka en gång - det kommer han antagligen att leva länge på.

Så här såg det däremot ut när Svante försökte sig på att åka "snowboard" (..och NEJ, jag lyckas inte vrida på bilden! Vrid på skärmen istället! *fniss*)



Photobucket

Svante som modell (brillorna som det är, citat: "iiiit vårt att fixa" = skit svårt att fixa) 
Photobucket

Svante som fotograf och jag i den pose han uppmanat mej till - "upp med en hand och ut med tungan"!
Photobucket

Photobucket
Sprudlande glad tjej!
Photobucket

Kan lova att det är familjen Mör som huserar här efter en hel dag i backen. Ida fick dessutom ögoninflammation (!!!) så hon tordes knappt blunda ikväll trots att hon var så suuuupertrött. Hon vet ju att ögonen kan klibba ihop och är nu livrädd för att hon ska vakna i natt och inte kunna se något... Stackarn! Jag hoppas verkligen att hon är så knäckt att hon sover som en stock ända till imorgon och att ögoninflammationen är över då. (in my dreams... eller?)

Nu är det sängen, Bäck och spikmattan (under vaderna i kväll!) som hägrar! 

(Nicke som varit hos grannen en stund och preciiiis kom innanför dörren, berättade att det hoppade ut ett rådjur på vägen framför honom  nu när han gick hem igen - på vårat kvarter!!!!!) Jösses, bor vi på landet eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0