Helgen i korthet

Efter dagens övningar lär jag ägna mej åt att gnälla över träningsvärk ännu en vecka... Slalom igen, idag i Bygdsiljum. Det var lite mulet och lite blåsigt, men inte särskilt många minusgrader så det var riktigt bra, dessutom är ju backarna såååå mycket bättre än i Vännäs! Det finns många fler backar att välja på och fler liftar såklart. Det bästa är att det finns både barnbacke och särskild pulkbacke, fast idag blev det bara ett par hastiga vändor med skranan alldeles innan vi skulle åka hem.
Ida lärde sig direkt att åka själv i knappliften (i barnbacken) och kunde dessutom åka ner helt själv. Svante hann oxå lära sig att åka själv i knappliften, en vända tappade han nästan liften mitt i backen men han lyckades hålla i sig i "knappen" hela vägen upp!!! Jag trodde aldrig att han skulle orka hålla i sig hela vägen, men antingen är han superstark eller så var det bara tjurskallen som orkade...
Efter lunchen åkte Ida med Åsa både i familjebacken och i röda backen!!! (Ida, som just är i nån form av 6-årstrots (!!!), var väldans nöjd att få åka med Åsa istället för sina tråkiga föräldrar.  ) Snopna vi blev när vi såg dem i den röda backen vill jag lova. Vi åkte ikapp dem, så Svante fick alltså oxå testa den röda och tyckte att det var kul. Fast han åker mest bara rakt ner, även om han faktiskt börjar kunna svänga liiiite. Vi lär nog inte kunna ha honom att åka utan sele i år!

Igår fick Joel spela innebandy med Umeå Sameförening! En jobbarkompis till Niklas frågade i fredags om Joel ville vara med för de saknade spelare, det ville Joel gärna. Dock var Joel väldigt mycket mindre (både till längd och ålder) än många av de andra så det gick lite tufft till för vår lille 9-åring... Han hann bli knuffad över sargen och dessutom hade han oturen att bara en stund efter den olyckan få en armbåge/klubba i munnen! Han fick en rejäl fläskläpp och han var inte så särskilt sugen på att spela den tredje och sista matchen, men vi övertalade honom så han ställde upp iaf - tufft gjort, tycker jag!

Nu hägrar den hääääärliga sängen!!! Hoppas bara att man tar sig upp imorgon! Känner mej som sagt redan ganska öm i alla (o)möjliga muskler, som jag knappt visste att jag hade. Tom Ida sa ikväll att hon hade ont överallt i benen, förra veckan fick hon ingen träningsvärk, trots att alla vi andra hade det (och hon åkte hela dagen förra söndan oxå!). 

Får se när jag får tillgång till Internet igen, imorgon ska vi byta bredbandsleverantör - och än så länge har vi inte fått något större förtroende för dem... Det är meningen att det ska vara ett smidigt byte imorgon, men vi är rädda att det inte blir så smidigt.

Hare gott så länge!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men vilka tuffa barn ni har! Stackars Joel dock. :(



Men ska ni byta redan nu? Som jag har fattat det - ej sååå intresserad - så byter vi först på torsdag. Hoppas det går bra för er med bytet!

2009-03-09 @ 11:20:46
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har inte ont!!! Imponerande, men jag är helt slut! Orkade knappt upp i morse. Ska hoppa i säng nu, det blev inte så tidigt som jag tänkt...

2009-03-09 @ 23:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0