Veckans kompis

Idag har Ida äntligen fått gå till tandläkarn (läs; tandhyginisten), hon skulle ha gått redan i höstas men de har bara ringt och bokat om tiden hela tiden! Men idag fick hon som sagt gå dit, den dag jag gärna hade sett att de ringde och avbokade, hade andra viktiga saker att göra... Det gick iaf bara bra, tänderna såg fina ut och en glad och nöjd Ida valde en liten plastelefant ur tandläkarens skattkista.

Svante som är "veckans kompis" på dagis fick ta med sig en bok och en leksak idag. Han valde "Det fräckaste" och sitt älsklings mjukisdjur lodjuret "Katt". Tur nog fick han ta hem Katt idag (när Ida var veckans Solstråle skulle de ha kvar grejerna hela veckan) annars tror jag knappt att Svante hade kunnat somna ikväll... Jag var riktigt imponerad igår, han hade packat väskan med boken och Katt - och kunde faktiskt sova utan Katt inatt!

Joel har varit på Scouterna ikväll, han har tjatat till och från att han vill gå, så kväll fick han testa - och han tyckte att det var jätteroligt. Synd att det inte är Svenska scoutkåren som har aktiviteter här (det är i EFS-kyrkans regi) annars hade jag nog kunnat tänka mej att vara ledare. Jag var med i scouterna i ganska många år när jag var liten, men jag är ju inte särdeles religiös av mej, så jag tror inte att jag riktigt hör hemma som ledare här.

Ikväll har jag tagit tag i att beställa lite nya foton inför helgen, då vi ska till Övik på pysselträff!!! Det blir kul - 95 galna pysslare i samma lokal, det kan ju inte bli annat än JÄTTEKUL!!! Normalt kan jag sitta och printa ut foton kvällen innan vi ska åka, eller i värsta fall samma morgon, men nu har jag alltså bestämt mej för att beställa efter bilder istället för att printa dem själv. Nu gäller det bara att de hinner skicka hit dem innan helgen... Testade att beställa från Crimson, för första gången. De har fått så bra recensioner på pyssel.net så jag var bara tvungen att göra ett försök. Imorgon kväll är uppdraget att försöka börja packa pysselgrejerna, har fått strikta order från högre ort (syrran) att det ska vara färdigpackat INNAN fredag (trots att vi inte åker förrän på lördagmorgon!)!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan!

Har ringt dig i eftermiddags men kom inte fram då telefonen inte var i bruk för tillfället. Ville bara hör din röst och kolla läget.

Tur man håller sig uppdaterad här.

Kramar från mamma

2009-03-10 @ 22:29:49
Postat av: Annika

Nä, hit kan man inte ringa förrän tidigast tisdag... Men mobilen funkar ju som vanligt.

2009-03-10 @ 23:23:25
URL: http://blomstras.blogg.se/
Postat av: LinaK

Vad härligt det låter med pysselträff! Jag själv har ingen erfarenhet av Crimson, men jag vet att Fuji brukar vara snabba. Hoppas att du hinner få dem och jag väntar med spänning på att se resultatet av pysselträffen! =)

2009-03-12 @ 09:02:39
URL: http://www.linakinell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0