Klasslista

Idag har vi fått besked om vilken klass Ida kommer att börja i till hösten, hon börjar ju sexårsklass då. Det ser ut att bli en ganska bra klass, tror jag, och det blir på samma spår som Joel går/gått. Det kommer nog att passa Ida bra, det innebär nämligen att det blir integrerade klasser (6års-3:an). Jag tycker att Joel har kunnat leka med både äldre och yngre kompisar oavsett kön, och jag hoppas att det blir samma sak för Ida. Det som var lite synd var att ingen av de flickor hon börjat leka med jättemycket, nu på slutet, på dagis hamnar i samma spår... Hon har en av sina gamla tjejkompisar med sig, men det finns 2 - 3 flickor till som hon leker nästan ännu bättre med som nu alltså hamna på helt andra spår. Det behöver ju inte betyda att man inte kan leka med varandra ändå, men Joel har nästan aldrig lekt med någon från något annat spår så det känns som att det blir lite svårare. Men det löser sig säkert.

Ikväll har jag spöat Niklas i Wii - igen!!! Det är nog bara en tidsfråga innan han tränar dygnet runt, bara för att kunna slå mej, men än är jag oslagbar!!! *fnissar* Baseball är min sämsta gren, den fetsuuuuuger! Så det är den gren Niklas, efter stor möda, lyckas vinna i - tennis, bowling, golf och boxning vinner jag! *kaxig*

Nu har nedräkningen till Turkiet-resan börjat på allvar, idag har jag börjat kolla upp ungarnas sommarkläder. Det vore ju trist om de skulle behöva gå i vinteroveraller på solsemestern... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0