Pysselhelg

Lördag och söndag har jag varit på pysselträff. Ovanlig nog var jag inte så peppad inför helgen(!!!), jag hade tom förvarnat Niklas på att han kanske skulle måsta komma och hämta mej ifall jag skulle vilja åka hem innan Gunilla och Åsa. Väl där var det förstås roligt och tiden har bara susat iväg, så N behövde inte rycka ut. Det blev 3 lo´s gjorda och två kort, så med andra ord blev det kanske mer ord än handling.... Två av lo´sen var dessutom rekord snabba, den jag gjorde igår kväll fixade jag på 25 minuter!!!! Och då är tiden att välja ut bilderna inräknad!

Igår arbetade de febrilt för att förbereda inför Idol-uttagningen som var idag, på andra sidan gatan. När vi kom i morse (en timme innan Idol-uttagningen) var det riktigt mycket folk där, tyvärr tog vi oss aldrig ut för att titta på underhållningen, men vi hörde en del av musiken in i skolan där vi satt och pysslade. Knasigt att vi inte visste att Daniel Lindström underhöll där, annars hade jag masat mej ut för att lyssna på honom iaf, fast å andra sidan var det kanske honom vi hörde när jag öppnade fönstret för att höra bättre....?

Nu ska iaf mina pysselväskor få stå och vänta till nästa pysselhelg som är om (bara) tre veckor!!! Skönt att ha dem orörda så de blir lätta att ta med så snart efter att vi kommer hem från Turkiet, först hade jag tänkt strunta i den träffen bara för att slippa packa och packa upp väskor heeeela tiden. Tur nog kom jag ju på att jag ändå inte lär hinna röra de där pysselväskorna förrän om tre veckor(23 - 24 maj). Det blir förövrigt en stor rolig pysselträff som kommer att vara en del av Kulturnatta, så är någon sugen på att gå och handla pysselgrejer (8 butiker finns där!!!) eller kanske bara kika på vad vi sysslar med är det ett ypperligt tillfälle att besöka Thorén Business School på Järnvägsallén 24 i Umeå - och det kommer att vara gratis för den som bara vill komma och titta (och/eller shoppa)!!!

Nä, nu går mina ögon i kors, så nästa paus i Söndagsparty blir perfekt för att springa till sängen!

Hare!

Kommentarer
Postat av: Joy

Kul att ses igen.



Roligt att ni båda kommer på nästa pysselträff också. Man får bara se till att ha med sig pengar när det är såå många butiker på plats. Hur nu det ska gå till??!! ;-)



Kram M



2009-05-04 @ 10:27:08
URL: http://joyscrappar.blogspot.com/
Postat av: Sara

Själ har pyssellusten grävt sig långt ner. Men saknar ju alla trevliga människor :)

2009-05-04 @ 19:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0