I´m back...

Ops, det blir visst lite långt mellan inläggen här.

Här står regnet nästan som spön i backen, såååå trist! I helgen hade vi cirkus 5 grader kallt och det blev vitt och fint av rimfrosten, det var mycket trevligare än det här. Hade jag velat bo i nåt land där det är regnperiod hade jag hellre valt Singapore, där är det ju iaf varmt. Här är bara mörkt! Skitmörkt till och med, idag blev det inte riktigt ljust på hela långa dagen, bedrövligt!

Nä, nu får det vara färdig gnällt. Vi har haft en trevlig helg, och som jag sa så var det till och med ljus, lite soligt och fint. På lördagen fortsatte vi att mussäkra huset, Ida var på kalas och sen åkte vi hela familjen till stan för att fira Niklas födelsedag, lite i förskott. Jag och Ida hade hittat på att årets present skulle bli en bowlingrunda med familjen (han byter ju bara alla prylar jag köper, så jag har gett upp att ge saker). Alla tyckte att det var roligt att bowla, det var verkligen evigheter sen vi gjorde det senast.

(Nu håller Joels kamera oxå på att ge upp, så snart måste jag tydligen alltid släpa med mej min stora kamera...)


Igår fortsatte vi oxå med projekt mussäkring, det är nästan ett evighetsprojekt, så jag kommer säkert att hinna tjata om det fler gånger. Sen var det dags för skyltsöndag, vi hann bara gå en snabbis för Svante hade laddat hela veckan för att få se två av sina fröknar på dagis som var med i ett julspel här nere på byn. De spelade upp julevangeliet på ett roligt och härligt sätt, både vuxna och barn tyckte att det var skoj.





Efter skyltsöndagsfirandet (fast jag fick mej inte ens en mugg glögg!) drog vi vidare till Downhill-mässan på Iksu där jag införskaffade mej ett par slalompjäxor. Utanför Iksu hade det nån tävling som barnen tyckte var kul att titta på. (snön var trots de tappra minusgraderna inte äkta!)




Slutligen åkte vi till Engan som fyllt år i veckan, så där blev det riktigt kalas!

Kommentarer
Postat av: Anders

Bra idé att bowla! Det kan ju verkligen alla göra (förvisso olika bra...). Ska komma ihåg det tipset.

2009-12-05 @ 13:27:04
URL: http://50-arspresent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0