Spökfest och pysselträff

I torsdags var Joel riktigt skruttig efter onsdans spruta. Han hade både jätteont i huvudet, lite illamående, ont i armen och antagligen var han lite febrig, han gick tom hem tidigare från skolan och missade badet! Då är det illa!
Dessutom orkade han inte gå på Idas fritids spökfest på kvällen (ja, du förstår ju att han var hängig!). Svante  hade velat fram och tillbaka om han ville gå på festen eller inte, och när vi skulle anmäla oss hade han bestämt sig för att det nog skulle vara för läskigt att gå när han hörde att det skulle vara häxor där. Naturligtvis hade han hunnit ändra sig igen och ville jättegärna gå på festen så han fick ta Joels plats och det hade gått bara bra - trots häxorna! Ida klädde ut sig till spöke och Svante var trollkarl. Det var en ruggigt kall kväll så det blev inte allt för sent och eftersom de var utomhus var det lite svårt att klä ut sig i vilka kläder som helst så spöke och trollkarl var perfekta val tycker jag.

Ida har en liten röd ficklampa innanför lakanet som lyser lite i munnen. Eftersom det var svårt att få ögonen att passa i hålen (eller kanske det var tvärt om...?) vart vi tvungna att sätta ett gummiband runt huvudet för att försöka hålla lakanet på plats.


Idag har jag varit på pysselträff + medlemsmöte i vår nya pysselförening Pysselhäxorna - trevligt! Efter att ha lidit av en lååååång och trist pysseltorka lyckades jag knåpa ihop hela sex kort idag!!!! Tjohooo! Det var iofs ganska enkla och stilrena kort, men ändå det var sex stycken kort!

Svante var rolig i morse när jag skulle åka, precis när jag skulle stänga ytterdörren kom han dit och sa hejdå, sen sa han "Du mamma, när kommer du hem igen? Blir det på tisdag eller onsdag...?".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0