Sprutor

I eftermiddag har vi vaccinerat oss mot svininfluensan hela högen. Egentligen är det väl främst Niklas som hör till riskgruppen eftersom han har astma. På föräldramötet tidigare i höst sa de att barn i förskoleklassen räknades som prioriterade och när de ska vaccineras (eg. vecka 48) vill de passa på att vaccinera även de andra familjemedlemmarna. Mamma hade varit på en av hälsocentralerna i stan och vaccinerat sig idag trots att inte hon heller hör till riskgruppen, så vi passade på att ta med hela familjen i kväll när det lix var långöppet på hälsocentralen här i byn. Jag som verkligen har sprutfobi (och läkarskräck i allmänhet) fick anstränga mej till max för att inte visa hur skräckslagen jag var för att ta sprutan! Niklas och jag blev sprutade samtidigt och jag koncentrerade mej bara på att vara heeeeeelt avslappnad, det gick riktigt bra måste jag säga. Jag sprang inte iväg och jag grät inte, inte ens ett litet pip kom över mina läppar (det gjorde i ärlighetens namn verkligen inte ont ens)!  Ida var näst på tur och hon var helt cool och avslappnad, hon sa inte ett knyst!!! *impad* Svante stenvägrade hela tiden, men han såg lite lugnare ut när han såg hur bra det gick för Ida, dock vägrade han att ta sprutan direkt efter henne. Joel ville inte heller, han kinkade lite och satt spänd som en liten fjäder när han fick sin spruta, men det gick bra. Tyvärr gapade han lite efteråt om att det gjorde liiiiiiite ont och då vart ju Svante såklart helt övertygad om att han inte skulle ta någon fånig spruta. Han gallskrek och vi fick hålla honom både jag och Niklas - stackars liten! Efteråt fick man sitta 10 minuter i väntrummet för att kolla att man inte skulle reagera på vaccinet, men alla klarade sig bra, lite stramande i armen kanske men inget farligt. Nu ska de andra vänta minst tre veckor innan de får sin andra dos, medan jag min lyckost som inte hör till någon riskgrupp alls, inte behöver ta nån mer dos! Tjohooooo!

Dagens tapperhetsmedalj går till Ida!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

2009-11-05 @ 11:57:55
URL: http://www.b
Postat av: Gunilla

Så går det när jag har bråttom, ett inlägg om ingenting! ;)



Skönt höra att det gick bra ta sprutan, skulle nog också behöva ta den men fasar lite för den. Vad duktig både du o Ida var! imponerad

2009-11-05 @ 11:59:15
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0