Trevlig tjej på begravningen

Nu är begravningen äntligen över, det låter kanske hemskt men det är skönt att det är "bortgjort".
Joel var med och det gick bara fint. Han var lite fundersam tidigare om det skulle vara okej om han inte skulle gråta. Jag sa att det fick man ju göra som man kände själv, men han trodde inte att skulle gråta något. Jag blev med andra ord lite förvånad när han blev jätteledsen när vi gick fram till kistan. Han hade varit ganska ledsen redan under själva "akten" men när vi skulle lägga fram våra rosor blev det lite för jobbig för honom. Själv blev jag nästan lite okontrollerat fnissig, mest för att jag tänkte att han måste blivit så otroligt förvånad över hur tagen han blev av situationen.
Jag frågade honom senare vad han tyckte om begravningen sa han att det hade varit jobbigt "jag vill ALDRIG mer gå på en begravning!".

Däremot blev han omåttligt förtjust i farmors lillasyster (83 år), en fantastiskt gullig och rar liten (bokstavligt talat) tant. När vi kom både på fritids och dagis för att hämta Ida och Svante berättade han för alla om vilken trevlig tjej han träffat idag!!! *ler* (För egen del känns det tråkigt att jag inte kan berätta för farmor om vad Joel sa, det hade hon skrattat gott åt...)

Nu ska jag krypa ner i sängen, ögonen svider fortfarande från dagens skvalande! Jag skulle tro att Moa känt sig som mej ikväll, man kan tro att både hon och jag kommer från Bölesholmarna....! Det var nästan så att jag låg i lä idag, annars brukar det vara jag som gråter värst. Jag ser fram emot att gå och se nån riktig snyftare på bio med henne, vi skulle ju kunna ta med ett lakan och dela på.



Så här glad och solig var alltid min farmor, och hennes syster berättade idag att det visst fanns något gammalt talesätt som sa att det väder som var på någons begravningsdag så hade personens liv varit - det stämde mycket bra idag!

Hon var nästan hopplös att fånga på bild, men ibland (ytterst sällan dock) lyckades man fånga en sån här riktig kanonbild. De här bilderna är tagna på morsdag i stugan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0