Hej å hå

Tjohooo! Jag är ju bedrövlig på att blogga nu för tiden, men jag har börjat lägga mej så tidigt på kvällarna att jag knappt hinner sitta framför datorn...! Stor del av dagarna sitter jag i olika möten och då gäller det ju att vara hyfsat utsövd så man inte nickar till. Praktiken går bra, jag börjar fatta lite mer om hur stället fungerar så jag får lite mer förståelse för hur saker hänger ihop. Jag kan inte påstå att jag känner mej särskilt delaktig i arbetet, det är mer strategiskt personalarbete jag varit med på, men i veckan hoppas jag få lite mer praktisk insyn. Dessutom ska jag få vara med på en studiedag om drogförebyggande arbete det känns oxå spännande och intressant. I fredags fick jag en träff med friskvårdskoordinatorn och hennes jobb verkar vara ett kanonarbete! Jag fick dessutom tillfälle att träffa en annan ur friskvårdsteamet, nämligen osteopaten. Det var en upplevelse! Jag hade aldrig ens hört talas om osteopater innan jag började min praktik, och när jag i fredags fick en tid där blev jag ruggigt nervös, jag trodde att han skulle trycka och slita isär mej, eller nåt sånt. Men så var det inte alls utan det var snarare ett mycket behagligt och i högsta grad avslappnande möte. Han skrattade gott när jag sa att jag skulle på after work på kvällen, han varnade mej nämligen för att jag kunde bli väldigt trött efter behandlingen.
After worken var väldigt trevlig, även om den blev bra mycket kortare än vad jag räknat med (inte för att det gjorde så mycket, jag var faktiskt väldigt trött), men det var skönt att få träffa brudarna och surra av sig lite. Vi har redan planerat in nästa träff, den kommer nog inte heller att bli allt för sen (eftersom det blir en vardag) men det är ju bara så kul att få träffas!

I går vart det lite (med betoning på lite) pyssel, vi var några som satt i syrrans kvarterslokal och pysslade ihop, men jag var den som var minst produktiv! Jag lyckades bara få ihop ett enda litet kort... 

Idag har Joel spelat fotbollscup, de spelade tre matcher och det gick inte allt för bra. De fick iaf en medalj (det fick alla) och Joel var så nöjd och glad över det, han var visst den enda i laget som var glad... *fniss* I eftermiddag var vi bjudna till min morbrors mysiga stuga, där blev vi bjudna på god köttgryta och hade det allmänt trevligt.  

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej hitta denna blogg när jag upptäckte att Umeå har blivit med pysselförening. Vilken trevlig blogg du har, visste inte att du hade denna förrän jag var inne på Pysselhäxorna och började gå igenom alla bloggar. Håller på lite med scrapbooking jag också, men tyvärr blir det inte så ofta som jag vill, men lite imellan åt ialla fall.



Hälsningar

Eva-Marie från "gamla jobbet"

2009-09-21 @ 18:21:46
Postat av: Annika

Kul Eva-Marie, jag hoppas att du går med i Pysselhäxorna så vi får träffas på pysselträffar!



Kram

2009-09-21 @ 18:39:05
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0