Potatisplock

Här är en något förvirrad familj kan jag lova, jag trodde ju att det skulle vara skolfotografering i torsdags, men när jag nämnde det i onsdags på fritids sa det att det var på fredagen istället. Så både Joel och Ida knatade iväg i vanliga kläder (och okammade hår) på torsdan, men när Joel kom hem sa han att han hade fotat sig ändå!!! Typiskt! Jag som sett fram emot att få tre fina bilder att sätta på väggen... Det var länge sen de fotades samtidigt eftersom de i skolan inte fotar porträttbilder varje år. Jag hoppas att hans bild blir hyfsad iaf, han hade en ganska neutral t-shirt så det blir kanske bra ändå.

Idag följde vi med Niklas pappa till ett potatislager där vi köpte potatis, rökt fisk, tunnbröd och så plockade vi lite morötter. Det var otroligt mycket folk där och det var extra roligt när det var andra lokala matproducenter än bara potatisodlarna där.













Ida gör sig redo för att plocka morötter


Med händerna fulla av påsar bär det av hemåt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0