Helgen som var

Även om man ibland skulle önska att omgivningen skulle stanna upp lite, när man själv bara går på halv fart, men nu funkar det ju inte riktigt så... Alltså har det såklart hänt en hel del trots att jag inte orkat blogga så mycket. I helgen har vi tagit det ganska lungt, igår var vi i stugan och hjälpte pappa att ta upp båten, bryggan och lite sådär. Ärligt talat var det väl mest Nicke som hjälpte till, jag hade fullt upp med att sköta kameran... Jag hade hoppats på att bli bjuden på en liten simtur eller åtminstone ett tjusigt svanhopp, men det kunde jag bara drömma om. Griniga gamla gubbar... *muttrar*

















Idag har vi tittat på när Joel spelade fotbollsmatch, mot Tors lag, tyvärr spelade inte Tor själv det hade såklart varit extra roligt. Nu vann Joels lag, men det blev en del tjafs med en eller ett par av killarna i det andra laget och det var inte lika kul...


Efter att jag klippt gräsmattan lyckades jag få med mej Ida och Svante ut i skogen för att plocka lite lingon.




Man kan ju göra annat roligt i skogen oxå än att bara plocka bär...






Det var inte precis gott om bär där vi var, det var nog folk som varit där innan oss. Men Ida var så glad och positiv hon tyckte att det var väldigt mycket bär... Nåja, allt är relativt! Till sist hade vi lyckats få ihop en halv liter bär så ikväll har jag och Ida kokat sylt. *mums*


Kommentarer
Postat av: mormor

Tack för att du delar med dig av helgen med bilder. De ger vila för själen. /m

2009-09-17 @ 14:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0