Pysselhelg

Veckorna fortsätter att rulla på, hej vad det går - redan söndag igen!
Igår hade vi första pysselträffen i Pysselhäxornas regi - såååå kul och riktigt lyckat. Både vi arrangörer och gästerna verkar mycket nöjda med dagen, så det är inte sista gången vi fixare en större träff det är iaf en sak som är säkert!
Jag hade förmånen att sitta med en tjej som verkligen har alla möjliga roliga grejer, jag passade på att låna några av hennes otroligt fina mallar. Skriver genast ner i önskelistan att såna skulle vara roliga att ha, men med tanke på vad vi har för plan inför hösten så gäller hårda restrektioner vad gäller handlande av pysselsaker!

Här kommer två av mina alster, hann göra tre lo:s och ett kort - bra gjort för att vara mej. Jag är ju iofs en ganska "ren" pysslare, inte så mycket grejer på, men det tar ändå alltid en massa tid att försöka komponera ihop dem ändå....
Jag hade tom turen att få två tredje priser (tror jag att det var) på de här alstren, vi hade lottning på tredjeprisen. ;0)





Svante har tillbringat helgen med mormor och morfar och fått njuta av att få all uppmärksamhet utan konkurrens från syskonen - lyx!

Niklas passade på att ta med sig Ida och Joel på bio, de såg Draktränaren. Den var visst bra och spännande, men inte för läskig. Sen gick de på Allstar och åt god middag, så de hade oxå en lyxdag.

Idag åkte vi ut en sväng till stugan och längtade tills det blir sommar och barnen kan bada igen. Svante, som åkte med mormor och morfar kom dit före oss och han hade passat på att försökt håva upp fisk - i snödrivorna!

Tyvärr har jag dragit på mej en tråkig förkylning,  Niklas och Joel är smittkällorna! Tydligen har jag inte hållit mej på tillräckligt långt avstånd från dem... typiskt!

Imorgon ska vi ha planering inför fotbollsträningen som snart drar igång nu. Ska nog försöka harva mej igenom nybörjarböckerna jag lånat om fotboll... Hehe, måste ju försöka få nån kläm på hur spelet funkar!



Nu ska jag söka mej till sängen och fösöka sova bort den dumma förkylningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0