En stor dag!

Idag kan man kanske tro att det bara var ännu en grådassig, kall vanlig torsdag i slutet av augusti, men så är inte fallet! Dels fyller Karl 10 år - GRATTIS - och dels det som gör den här dagen alldeles magisk.............Ida har fått sin första läxa!!! Hon var så lycklig att hon nästan svävade fram på små moln när vi kom till skolan och hämtade henne idag.♥ Hon har ivrigt berättat det för var och varannan som hon stött på! Det var tider det va, när man blev så lycklig för att få läxor... Jag kommer tom att Joel en gång i tiden drömde om att få läxor (när han gick i 6-års och lärarna stenvägrade att ge honom den allra minsta lilla läxa), det där romantiskt rosa skimret kring läxorna försvann dock tyvärr alldeles för snabbt för Joel. De sista åren har det hellre varit en ständig kamp.
Men åter till Ida, hon hann bara kliva innanför dörren så satte hon fart med läxan, tyvärr var det bara två sidor. Hon var sååååå sugen på att göra ut hela boken, men hon förstod ju att det nog inte skulle vara okej. Jag lovade iaf att hon säkert skulle få göra en sida till, men plikttrogen som hon är nöjde hon sig med två sidor som fröken skrivit på lappen.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hejsan, allt bra idag? :)

2010-08-26 @ 23:30:20
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen

2010-08-26 @ 23:43:17
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ja, tänk när man tyckte läxor var kul. Det försvann dock snabbt, även för mina killar, och så kommer det tillbaka låååångt senare. Så var det i alla fall för mig. :)

2010-08-27 @ 11:53:36
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!



Karl blev vädligt glad över att ni kom ihåg hans födelsdag. Nu är grabben stor. Här har vi samma "problem" som ni. Killen tycker att läxor är pest och tjejen gillar dom. Kan det ligga i generna?



Vi ses snart!!!!!!!!!!!



Kram



Sara

2010-08-28 @ 10:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0