Uppdatering - UTAN bilder

Lite statusuppdatering, förutom bara foton kan ju vara på sin plats kanske.

Igår skulle vi egentligen på dubbelkalas hemma hos syrran, hennes son & karln fyller år med bara några dagars mellanrum, så de brukar slå ihop kalasen, för att inte vi ska måsta truga i oss en massa tårta flera gånger ;0)  Nu blev det tyvärr inget kalas eftersom Åsa drabbats av magsjuka natten mot lördagen! Istället fick Joel vara med på den innebandymatch som vi egentligen avbokat för honom pga kalaset, och vilken match säger jag bara!!! Den var kanonrolig att titta på! Båda lagen spelade jättebra och kämpade otroligt mycket. Det var riktigt, riktigt spännande eftersom de var så jämnbra, men slutligen vann Joels lag med 8 - 7! Niklas som var i Övik och såg hockey tror jag såg en betydligt tråkigare match än vad jag gjorde!!  ;0)

 Idag trotsade vi blåsten och snön och tog en långpromenad på förmiddagen, medan barnen skötte sig själva (framför The Sims) - jag förundras fortfarande över att man faktiskt kan lämna dem lite nu och då utan problem! De kan ju alltid ringa om det är något, och särskilt Svante brukar vara snabb på att även göra det! Men idag ringde de inte en enda gång.

På eftermiddagen åkte vi en sväng till mamma och pappa, det kändes som det var längesen! Svante är inne i nån halvtråkig fas när han tycker att mycket är jobbigt och motigt, så när vi just skulle åka tyckte han att det var tråkigt att vi inte skulle åka och hälsa på i stugan! Sen gick det bra fram tills vi nästan var i stan, då blev han lite trött i bilen (vilket han har en tendens att bli) och då ville han inte åka längre. När vi kom fram grät och skrek han, då skulle han bara in!!! När han väl kommit in och lugnat ner sig tyckte han förstås att det var jätteroligt att vara hos mormor och morfar!

Ikväll skulle Svante för första gången få gå på Bamsegympa, som han har väntat på ända sen i höstas då det var fullt i gruppen. I veckan ringde iaf ena ledaren och frågade om han fortfarande ville gå och det vart han överlycklig över!!! Varje dag har han tjatat och frågat när han ska få gå på Bamsegympan. Idag var det alltså dags, Ida ville oxå följa med och titta på så vi drog iväg. Jag hade glömt bort att det inte var familjegympa längre, det har vi gått förut och då är föräldern/-na med och gympar med barnet (fast både Ida och Svante gick det tillsammans). Nu skulle Svante alltså vara med själv och vi skulle sitta på läktaren och titta på, men se det gick inte! Han ville att jag skulle vara med, tur nog lyckades jag övertyga honom att Ida kunde vara med en stund istället (annars skulle han aldrig släppa greppet om mej har jag en känsla av). Nu var Ida inte så pigg på att vara med, tror att det var för att hon tyckte att det var "småbarn", även om hon inte sa det. Hon lyckades iaf i sin tur övertala Svante om att hon skulle få sitta på golvet vid väggen och titta på (där satt en hel del föräldrar oxå visade det sig!). Svante skötte sig såååå snyggt - räckte upp handen när han vart uppropad och klarade alla hindren galant, ställde sig i kö och lyssnade på vad ledarna sa. Han hade så roligt och sprang, hoppade, klättrade och rullade så han var helt blöt i svett när det var klart. Med i hans grupp fanns oxå två av hans kompisar från dagis, iofs inte några han kanske leker så överdrivet mycket med men han sprang med dem och satt med dem idag och såg då inte ut att otrivas.

När det var slut på gympan och vi gick in till omklädningsrummet frågade jag om han hade haft roligt -"Nä, det var jättetråkigt! Jag ska aldrig mer gå hit." Svarade han till min MYCKET stora förvåning, jag trodde faktiskt att han skojade med mej, men tydligen inte för resten av kvällen har han fortsatt att säga samma sak!!! När han la sig sa jag iaf att jag tyckte att han kunde sova på saken så får vi väl se hur det känns imorgon..... Jag hoppas verkligen inte att han slutar!

Imorgon ska Ida börja skidskola (längdskidor), det är på elljusspåret så det är nära och bra för oss att knata dit. Hon är så laddad på att få gå och hon längtar tills det blir nån tävling och hon ska få fina pokaler! Hon har tittat på min klasskompis Ulrikas barns fina pokalsamlingar och vart nog riktigt sugen på att få lika många, fina och stora pokaler som de har!!!  :0)

Nu är det mer än läggdags - god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0