God fortsättning

Nyårsafton firade i hemmets lugna vrå. Alla barnen skulle vara vakna jäääääättelänge, och de var de! Svante slocknade på soffan en timme innan tolvslaget, och han var besviken igår över att han somnat. Igår gick vi på bio, jag, Ida och Joel såg Alvin och gänget 2 medan Niklas och Svante tittade på Lilla spöket Laban. Jag tror iofs att Svante hade orkat se hela Alvin-filmen, men Niklas var skeptisk så han fick det stora nöjet att titta på Laban, men nästa år kan vi nog se samma film allihop - hoppas jag!

Gnistrande nyårsdukning


Räkcocktail - fast på baguette istället för i glas


Lite bubbel (bubbel till tolvslaget fick istället bli Pommac)


Nyårstutor till barnen...


...gick fint att sätta på huvudet oxå.


Helstekt oxfilé


Lite ätbar bordsdekoration till efterrätten...


...som bestod av chokladcheesecake *mums*




Och vad är inte mer typiskt för nyårsaftonen än att skicka och ta emot nyårshälsningar....?


Lagom till tolvslaget hade batteriet till min kamera tagit slut *typiskt*, men det hade nog ändå inte blivit några bra bilder på raketerna med tanke på hur det vräkte ner snö!


Kommentarer
Postat av: mormor

God fortsättning önskar jag och morfar!

Så mysigt det såg ut hos er. Vi hade också lungt och fridfullt. Jan somnade innan 12-slaget och jag firade in året tillsammans med Skansen.

/Kram på er!

2010-01-02 @ 22:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0