Här är jag!!! - igen!

Ops! Tiden har rusat iväg och jag har varken haft tid eller ork att göra nåt inlägg här, men numer kan jag titulera mej som Personalvetare! Nån som har ett jobb över? Ring mej isf!

Senaste veckorna har vi inte gjort annat än att sitta framför datorn och skriva, skriva, skriva och åter skriva! I torsdags opponerade jag och Jeanette på en uppsats och i fredags fick vi försvara vår, det gick fint men vi har ändå varit tvungna att förbättra och förändra lite i den innan vi idag skickade in den för betygssättning. *pust*
I fredags hade vi avslutning i skolan och sen blev det firande hemma med familjen. I lördags blev det utsparksfest med alla klasskompisarna på Scharinska, det var riktigt roligt! Vi var alla utom tre + att det var några av våra lärare som var med oxå.

Den här veckan har fortsatt att vara ganska hysterisk, i måndags var det sommarfest på dagis, igår hade jag och Ida fotbollsträning (+ min vanliga (som inte varit så vanlig på slutet) promenad med Annica), idag skulle Joels klass ha klassfest med brännboll och picknick för hela familjen (den regnade dock bort), imorgon kväll har Ida skolavslutning (då brukar det oxå vara picknick) och på fredag morgon har Joel avslutning. Dessutom har barnen haft utedagar och utflykter med skolan som man måste komma ihåg att packa saker till... Joel kom ihåg sent ikväll att han och Ida ska ha gemensam utflykt imorgon och vi hade naturligtvis inget passande fika hemma! Kvickt drog jag ner på macken med lite pengar i fickan, det räckte dock bara till en bulle. Och eftersom jag vet att Ida inte är döförtjust i bullar tänkte jag att jag kunde baka några muffins. När jag väl hittat ett bra recept upptäckte jag att äggen var slut! Naturligtvis! Tack och lov fick jag låna två ägg av Annica, men när jag började plocka fram resten av ingredienserna upptäckte jag att kakaon oxå var slut! *mutter* Så istället för kladdkakemuffins som jag hade tänkt svepa ihop blev det helt vanliga muffins med lite rivet limeskal som enda piff. Hoppas nu att de duger till barnen!

Några bilder har jag ju ändå hunnit ta under de här veckorna, så några får jag väl visa upp som bevis på att jag inte BARA suttit framför datorn.


Blandad kompott för att överleva sena kvällar framför datorerna! Lite mysigt har vi ändå haft ibland i grupprummen när andra klasskompisar oxå suttit och svettats i rummen brevid. Lite pausgympa, lite pepp och några tips har vi hunnit med.


Vacker solnedgång på väg hem från skolan


Ida - blivande fotbollsproffs!


Joels nya läckra cykelhjälm


Fågelbegravning i "rabatten" (en talgoxe brakade rakt in i altandörren en eftermiddag när Niklas och Ida stod ute och grillade korv. Svante brukar titt som tätt fundera på hur det går för den lilla fågeln som vi begravt "undrar om den äter nå många maskar där nere...?" Jag törs inte riktigt säga att det nog är omvända förhållanden för tillfället! Brukar nöja mej med att säga att fågeln inte äter nånting mer nu eftersom den är död.)  


En snabb sväng med Ida och Svante på Rix FM-festivalen


Väluppvaktad på examensdagen

Utsparksfest

Sommarfest på dagis


Nu ska jag stupa i sängen!

Gó natt!!!


Kommentarer
Postat av: Tina

Stort grattis till Personalvetaren!!! Hoppas Personalvetaren får en lång och skön sommar!!!

2010-06-10 @ 06:15:18
Postat av: Annika

Tack Tina!

Hoppas du får en bra sommar själv! För nån semester får du väl, va?

2010-06-10 @ 09:13:06
URL: http://blomstras.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

GRATTIS till Fru Personalvetare. Kanonbra jobbat.

Kram och ha nu en härlig och skön sommar.



2010-06-10 @ 22:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0