Sportlov

Hur tur får man ha? Den här veckan har barnen sportlov och vi hade inplanerad schemalagd tid på skolan alla dagar utom idag, typiskt! Men när vi var i skolan igår visade det sig att det bara var två uppgifter som skulle göras under veckan, och vi hann klart dem redan igår!!! Ute sken solen och den droppade från taken - och vi fick sportlov!!! Underbart! Idag var jag, Ida och Svante på Leo´s Lekland, jag hade redan för länge sen lovat dem att vi skulle åka dit idag, eftersom det egentligen skulle vara min enda lediga dag. Och det man lovat får man minsann hålla, trots att solen sken i morse oxå.... Under resan till Leo´s mulnade det i alla fall på, så då behövde vi inte ens må dåligt över att måsta vara inomhus.

Barnen hade superkul och var genomblöta i svett innan vi (eller iaf jag) tyckte att det fick vara nog efter drygt fyra timmar. Jag hade sällskap av både en klasskompis och en mamma till barnens kompisar, så det gick verkligen ingen nöd på mej heller!

Imorgon håller vi tummarna för lite mer sol igen, för då drar vi ut till pulkbacken tillsammans med samma mamma och barn som var på Leo´s idag, det blir kul! Förhoppningsvis får vi även med oss Joel då, idag valde han att stanna hemma istället för att hänga med oss. Han börjar vara så stor...!? (...fast jag tror han skulle ha haft jättekul han oxå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0