Fotbollssnack, som vanligt!

Här är en hektisk vår vill jag lova. I veckan har jag gått två kvällar på fotbollstränarutbildning - Avspark. Det var både kul och mycket, mycket lärorikt för en fotbollsnolla som mej! Nu har jag i alla fall fått en tjusig underskrift i mitt nya pass - Fotbollens Tränarpass. Det finns massor av sidor i passet, kan ju direkt säga att signaturer på alla sidor inte är mitt mål - men ett par kurser till skulle inte vara helt fel.


På tisdag kör vi igång med Idas lags fotbollsträning, och tack vare Avsparken känns det som om jag faktiskt skulle överleva att hålla nån träning även om inte nån av våra fotbollsspelartränare skulle vara närvarande. I tränargruppen är vi två "nollor" (eller, jag borde ju bara tala för mej själv) och två duktiga fd fotbollsspelare. Jag tänkte ju först att jag bara skulle fixa med hemsidan, men riktigt så blev det nu inte. Det ska bli kul att vi äntligen får börja spela med tjejerna och inte bara gå på kurser och möten! Lite spännande är det förstås oxå, ingen av oss tränare har nån riktig aning om vad som förväntas av oss, och riktigt vilken nivå vi ska hålla oss på. Vi har förstått att det är ett några tjejer som redan började förra året, och vi vill ju inte att de ska tycka att det är tråkigt att gå på våra träningar, men samtidigt kan man ju inte gå ut fört hårt med de som inte har nån som helst bollvana.... Och för egen del är ju största frågan - kommer Ida vilja spela fotboll??????? Tänk om hon tycker att det är skittrist!



 

C-uppsatsen kämpar vi på med, nu är sista intervjun genomförd, så nu är det full fart framåt! Det är inte många dagar kvar tills den ska vara inlämnad!!! *stressad*



Imorgon ska vi äntligen få kolla upp Joels krånglande häl! Han har egentligen inte klagat så mycket på slutet tycker jag, idag hann jag tom tänka att det gått över. Men så ikväll efter Joels fotbollsträning sa han att han hade så ont att han nästan inte kunde ställa ner foten! TUR att det blir checkat imorgon! Problemet är inte att ställa ner foten - utan när han ska lyfta upp foten... Märkligt!



I helgen bär det av på, en lite förtidig, avslutnings helg med närmsta tjejerna från klassen. Vi ska fira att vi fixat de här tre åren - det ska bli sååååå kul!!!!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0