☆¸¸.•*¨*•☆Barcaresan☆¸¸.•*¨*•☆

Det har varit en händelserik sista vecka. I onsdags fick jag äntligen plocka bort min nefrostomi!!!! Jag förökte tjata lite så att jag skulle få en tid för att spränga den vänstra stenen oxå, men det verkar lite trögt. Jag har en känsla av att jag kommer att måsta ligga på lite...
I torsdags morse skjutsade jag och Svante iväg Joel med sällskap till flyget.  
Jag och Svante stannade ganska länge och tittade när de gjorde iordning ett plan som skulle lyfta innan Joels plan, tillsist höll vi iaf på att frysa ihjäl så vi drog vidare till frissan där jag fick mej en välbehövlig genomkörning av mitt långa risiga hår.
På kvällen skulle Ida på spökfest med fritids. Det brukar vara en rolig tillställning där även syskonen brukar få följa med, men i år fick de lov att stanna hemmma. Det var inte populärt hos Svante som tjurade ihop på bron, när jag väl lyckades få in honom i huset låg han raklång över hallgolvet och jag tänkte att jag skulle lyfta undan honom så att jag inte skulle snava över honom... Vad händer? Vänstra lillfingret vek sig på nåt konstigt sätt åt fel håll!!! Jag fattade först inte vad som hände, jag trodde bara att det var nageln som gick av, men sen kändes det som att fingret gått av! När jag tog i översta delen av fingret (som såg lite konstigt ut) klickade det som i och ur läge! *aj* Det var riktigt läskigt. Det var förstås bara till att ringa till Niklas, som väl nästan bara hunnit fram till spökfesten, och så fick han komma hem och skjutsa in mej på Akuten. Syrran fick agera moraliskt stöd och sällskap till mej ♥ så Nicke kunde åka hem och vara med barnen tills jag kom hem (han skulle ju iväg och jobba han). Fingret var iaf inte brutet, men däremot har jag fått en muskelfästesskada... Så nu har jag fingret i en plasthylsa som man bara tejpar fast, den ska jag måsta gå om kring med i två veckor (ev tre om det inte hinner bli bra). Hylsan är ganska läskig för det blir fruktansvärt tätt och svettigt så det luktar ruttet lik om fingret... *blä*


Idag har jag försökt lufta fingret så mycket som möjligt, för vi har ändå inte varit så aktiva.

Nu ikväll kom så vår efterlängtade Joel hem! ♥ De har haft en kanonresa med ungefär 22 grader varmt. Höjdpunkten var förstås matchen mellan Barcelona och Sevilla, på Camp Nou, som Barca dessutom vann med 5-0. Men de har även hunnit se en massa roliga och spännande saker, han har knappt varit tyst en sekund sen han kom hem... Tänk vilket minne för livet!!!
Lite synd att han har kvar kameran i mormors resväska, men vi får väl hämta den så vi får se alla bilder och filmer - hela minneskortet är visst fullt!
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men vännen då, vad du har otur nu! :(



Förstår att han (o dom andra) har haft en helt underbar resa. Hoppas på att få se några kort här sen. kram

2010-11-01 @ 22:30:34
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Margareta

Tänkte komma över med kameran ikväll men jag var helt slut efter studiedagen.

2010-11-02 @ 22:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0