En vampyr i vårt hus

Ikväll skulle Joel på vampyrkalas (vi väntar fortfarande på att kalaset ska sluta (kl.23.00!!!), annars skulle vi gamlingar redan ligga nu har jag en känsla av...) och eftersom det skulle bli ett pris till den som hade läskigast utklädsel var Joel noga med att han skulle se läskig ut. Jag satte mej och försökte syihop en cape och jag kan säga att jag verkligen gjorde mitt bästa! Eftersom han gärna ville ha en huva och att capen skulle vara ganska vid så han kunde svepa den om sig blev det en del knåpande och knepande för både mej och Niklas, vi slog våra kloka huvuden ihop och tanken var strålande. Dessvärre lyckades jag sy fast huvan på fel ställe på själva capen!!! *svordom* Det värsta var att jag sytt med dubbla sömmar för att det dels skulle sitta bra, men även för att det skulle vara lite snyggare... Suck och pust, huvan fick sitta kvar men capen blev inte alls så lyckad som jag hade planerat. Den blev lixom längre men smalare, så jag fick kapa den på längden och så kunde han inte svepa den runt sig (dessutom var den bredare på ena sidan, men det sa jag inte till honom).

Jag googlade lite på hur en vampyr egentligen ser ut och fattade ju att det var finkläder som gällde under. Hälften av föräldrarna i det här huset gillar inte finkläder på barnen (det ska bara vara "tufft") så här fanns varken vit skjorta eller snyggbyxor, det slutade med att Niklas fick ragga passande kläder på byn istället...

Dagen till ära hade vi inhandlat vitt puder, mjuka vampyrtänder och lite annat användbart. Tyvärr var pudret inte det allra bästa, jag kan inte påstå att han blev särskilt blek (däremot var de brallor han hade på sig när jag sminkade honom helt vita!). Tänderna var förstora för hans lilla mun (de fick vi klippa av lite för att han skulle slippa kräkas) och låtsatsblodet rann (kanske för att saliven var lite svår att behålla till fullo i munnen) och sved.

Snygg blev han iaf, kanske inte kvällens läskigaste, men SNYGGASTE! 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hujedamej! ....jag skulle bli skräckslagen av ett möte i mörkret med den killen.

2010-10-16 @ 23:26:07
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Oj, den killen - förlåt - vampyren skulle jag inte vilja möta själv. :) Det blev ju verkligen kanonbra, gillar verkligen sminkningen runt ögonen.

2010-10-17 @ 01:12:41
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0