Tisdag

Tisdagar måste vara den kväll i veckan som är absolut tråkigast vad gäller tv-program. Jag trodde att jag spelat in både "Felix stör en ingenjör" igår och kvällens avsnitt av "Halv åtta hos mej", men se det hade jag inte alls... Jag var så "duktig" och programmerade så att jag skulle spela in de programmen + resten av veckans Halv åtta hos mej, men istället hade jag tydligen bara ändrat på en och samma inspelning, så det fanns bara torsdagens program kvar som låg och väntade. *suckar*

Idag har Ida haft en spännande dag. I morse fick hon åka med klassen till Umevatoriet och lära sig mer om rymden, de har haft det som tema på skolan i ett par veckor så det var verkligen uppskattat. Hon har berättat massor som hon lärt sig under dagen, själv är jag jättesugen på att åka dit nån gång för att få se det med egna ögon. (de hade öppet hus i helgen, men vi ville inte "sabba" Idas besök idag med att redan varit där, så det får bli nån tisdag kväll kanske) Efter skolan fick hon följa en kompis hem för att sen följa henne på Funkykidz (samma dans som Svante ratade tidigare i höst, fast det här var för lite äldre barn), det hade varit roligt - men inte så roligt att hon själv blev sugen på att börja.

Svante fick ta med sig en kompis hem från dagis idag, det är den tjej han planerar att han ska bo med när han blir stor! Jag har blivit ratad!!! ..och Ida med, på senaste tiden har han insett att han kanske inte ska bo med mamma hela livet, men syrran har ju varit okej (trots att hon inte varit lika pigg på att bo med honom, hon har hellre velat ha honom som granne). Sista veckorna har han iaf nu bestämt sig för att det är Maja han ska bo med... ...vad hon tycker och tänker är väl mindre viktigt kan man tänka. ;0) När Maja åkt hem och jag tittade in i Svantes rum (som jag förväntade mej skulle vara ett hav av leksaker) var där väldigt snyggt och prydligt! Jag gick till Svante för att berömma honom för att det var så snyggt där, då svarade han att de hade lekt att chefens hjälptjej (läs: Maja) skulle städa!!!!!! När han såg min förskräckelse över att han låtit sin gäst städa skyndade han sig att tillägga att han förstås hade hjälpt henne.... Men jag undrar jag....

Själv väntar jag på att få göra ännu en röntgen (antagligen en skiktröntgen), jag ringde nämligen stenbehandlingen igår för att höra hur jag skulle göra med slangen (den måste man ha stängt av några dagar innan de plockar bort den, och jag har inte fått ha den avslagen sen febern förra veckan...), nu får jag iaf börja stänga kranen (igen) och alltså vänta på röngentiden. En eeeeeviiiiiig väntan!


Kommentarer
Postat av: Margareta

Ett besök på Umevatoiet kan vara kul att göra en stjärnklar kväll.

2010-10-20 @ 22:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0