Glada nyheter

Tjaaa, det var ju tur att vi inte drog iväg till Singapore, i söndags fick jag åka upp på akuten på kvällen, eftersom jag fått feber, och blev inlagd. Jag hade en infektion i höger njure pga att en sten fastnat i "röret" nedanför... Så nu har jag fått en nefrostomi instucken i njuren. Det var inte precis roligt, men nu hoppas jag att jag snabbt ska bli fri från mina bekymmer med njurstenar och framförallt hoppas jag att jag inte ska behöva en nefrostomi på vänster sida oxå!!! Katetern räknade de med att jag skulle måsta ha ungefär fyra veckor. Två veckor till de skulle krossa stenen på höger sida (så att infektionen säkert är borta och att njuren hunnit hämta sig från infektionen, njuren är tydligen lite skörare när den inte är helt frisk) och sen skulle jag kanske behöva ha den två veckor till för att de skulle se att all sten är borta från högersidan. Är allt bra krossar de den vänstra stenen ungefär två veckor efter den högra.
Igår fick jag åka hem och det är ju överdrivet att säga att livet är det samma efter att ha fått nefrostomin... Men det går säkert bättre och bättre när man blir mer van, men bara VAD man ska ha för kläder är ett klurigt bekymmer, det blir mjukisbyxor för hela slanten.
 
Idag ringde de iaf från "stenkrossen" och ändrade min tid till nästa torsdag istället för måndag den 4 oktober, jag får alltså en tid fyra dagar tidigare det känns UNDERBAAAART!!! Hoppas på att det betyder att jag blir av med nefrostomin fyra dagar tidigare! *håller tummarna*



Nog om mej, idag skulle vi egentligen firat en 40 åring, men eftersom vi blev kvar här hemma i Svedala får vi skicka våra hälsningar via internet istället. GRATTIS ANDERS!!!!!



Kommentarer
Postat av: Maria Olofsson

Krya på dig Annika,tänker på dig;)

2010-09-23 @ 18:02:17
Postat av: Gunilla

Men ååå vilken otur du har haft! Fast eg inte, bättre få göra bort det nu. Hoppas verkligen att det är slut sen med dessa dumma njurstenar. Skönt du fick tid lite tidigare. kram

2010-09-23 @ 20:54:13
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0